Θάνατος του Μελέαγρου. Ρωμαϊκό ανάγλυφο, περίπου 2ος αιώνας μ.Χ. Παρίσι, Μουσείο του Λούβρου.
Αρχαία Οινόη Αργολίδας » Θάνατος του Μελέαγρου.
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.
-
-
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
- Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη
- Βιβλία - Προτάσεις
- Εκδόσεις
- Ελεύθερο Βήμα
- Επικοινωνία
- Ευρετήριο
- Α
- Β
- Γ
- Δ
- Ε
- Ζ
- Η
- Θ
- Ι
- Κ
- Λ
- Μ
- Ν
- Ξ
- Ο
- Π
- Ρ
- Σ
- Τ
- Υ
- Φ
- Χ
- Ψ
- Ω
- Άργος
- Άρθρα - Μελέτες
- Αρχαίοι Ποταμοί
- Αχλαδόκαμπος Αργολίδας
- Β' Παγκόσμιος Πόλεμος
- Βενετοκρατία
- Βιβλία
- Γκραβούρες
- Εθνικός Διχασμός
- Ειδήσεις – Εκδηλώσεις
- Επανάσταση '21
- Εκκλησιαστική Ιστορία
- Εκπαίδευση
- Επίδαυρος
- Ερμιονίδα
- Μοναστήρια
- Κράτος-Διοίκηση-Αυτοδιοίκηση
- Λαογραφικά
- Μυκήνες
- Λογοτέχνες – Ιστορικοί
- Μυθολογία
- Λαϊκή Κληρονομιά
- Μουσεία
- Ναύπλιο
- Μουσικοί - Σκηνοθέτες - Ηθοποιοί
- Ναοί Αργολίδας
- Ναυπλιακή Επανάσταση
- Νέα Κίος
- Πανεπιστημιακές εργασίες – Διδακτορικά
- Περιηγητές
- Πρόσωπα
- Πρόσωπα του '21
- Σύλλογοι - Σύνδεσμοι
- Τίρυνθα
- Τύπος
- Υγεία
- Φιλέλληνες
- Χάρτες
- Ψηφιακές Συλλογές
- Ψηφιακά Βιβλία
- Δωρεές Βιβλίων
- Προϋποθέσεις Χρήσης
- Προσωπογραφίες
- Εικονογραφία του '21
- Αρωγά Μέλη
- Καποδίστριας Ιωάννης
-
-
ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ
-
ΝΑΥΠΛΙΑΚΑ (1862)
-
Η μεγαλύτερη και πιο αιματηρή από τις στάσεις της Α’ Δυναστείας, η οποία τερματίστηκε με εκστρατεία και τακτική πολιορκία του Ναυπλίου. Χίλιοι στρατιώτες υπό τους, Αρτέμιο Μίχο, Πάνο Κορωναίο και τον δικαστικό Γεώργιο Πετιμεζά, μαζί με τους περίπου χίλιους πολιτικούς κρατούμενους στην Ακροναυπλία που απελευθερώθηκαν και μερικές εκατοντάδες νέους εθελοντές, ξεκίνησαν αντιδυναστικό αγώνα. Η βασιλική κυβέρνηση του Αθανασίου Μιαούλη έστειλε εναντίον τους στρατό περίπου 7.000 ανδρών. Μέσα Μαρτίου του 1862, η επανάσταση είχε κατασταλεί. Πολλοί από τους επαναστάτες αμνηστεύτηκαν… -
Η ΝΑΥΠΛΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1862: ΜΙΑ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
-
[…] Στην Αθήνα ήταν η Χρυσή Νεολαία με ηγέτη τον Επαμεινώνδα Δεληγιώργη, αποτελούμενη κυρίως από φοιτητές του Πανεπιστημίου Αθηνών, που είχε ιδρυθεί το 1837, η οποία μαζευόταν στο καφενείο «Η Ωραία Ελλάς» και αμφισβητούσε το αρτηριοσκληρωτικό καθεστώς. Μια πρώτη εξέγερση ήταν εκείνη του 1843, που υπό τον συνταγματάρχη Καλλέργη πέτυχε την παραχώρηση Συντάγματος. Όμως ο Όθων συνέχισε να κυβερνά απολυταρχικά, να ανεβάζει και κατεβάζει τις κυβερνήσεις της αρεσκείας του, χωρίς να ακολουθεί τις συνταγματικές επιταγές που είχε υπογράψει. Ο θείος του Βικέλα, Λέων Μελάς, διετέλεσε Υπουργός Δικαιοσύνης του Όθωνα, παρά τη διστακτικότητά του προς τούτο και μαρτυρεί ότι στα υπουργικά συμβούλια με την παρουσία του βασιλέως «ουδέν απεφάσιζε, ήθελε μόνο να κερδίζη καιρόν, ώστε ουδενός γενομένου να παρέλθει ο γενικός υπέρ του υπουργείου ενθουσιασμός και να το παύση ή το μεταρρυθμίση, εις τρόπο ώστε να γείνη βασιλική η πλειοψηφία του»… -
ΤΑ ΙΟΥΝΙΑΝΑ ΤΟΥ 1863
-
Τα Ιουνιανά του 1863 – Εμφύλιες συγκρούσεις για τη διαδοχή του Όθωνα.
Μετά την έξωση του Οθωνα και την πτώση της δυναστείας του, η εξουσία στην Ελλάδα ασκήθηκε από την αυτοαποκαλούμενη «Δεύτερη εν Αθήναις Εθνοσυνέλευση των Ελλήνων», την οποία αποτελούσαν όλοι οι αντιπολιτευόμενοι τον έκπτωτο μονάρχη. Οι πληρεξούσιοι που αποτελούσαν την εθνοσυνέλευση απέτυχαν πλήρως στο έργο τους και με τις παραλείψεις τους, τα πολιτικά και κομματικά τους πάθη, οδήγησαν σταθερά την Ελλάδα στην αναρχία και στον εμφύλιο πόλεμο των «Ιουνιανών», που διεξήχθη στους δρόμους των Αθηνών με εκατοντάδες νεκρούς και τραυματίες… -
-
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
-
- Τα στέκια του Άργους – Δίκτυα κοινωνικών σχέσεων στον ημιαστικό χώρο (1840-1940)[...] Ίσως να φαίνεται περίεργη, από μια πρώτη άποψη, η υιοθέτηση ενός τέτοιου δείκτη, ώστε να προσπαθήσει κανείς να εξετάσει τους τρόπους με τους οποίους οργανώνονται οι κοινωνικές σχέσεις και παράγουν πολιτισμό. Όμως, πρόκειται για σημαντικούς χώρους εντός των οποίων τα άτομα, οι κοινωνικές ομάδες, η κοινωνία στο σύνολό της αναπαράγει τον εαυτό της, διαμορφώνει τα μέτρα της, κανονίζει ως ένα βαθμό τους όρους της φυσικής και της πολιτισμικής της ύπαρξης και αναπαραγωγής. Το στέκι αποτελεί ένα σήμα κατατεθέν: του κοινωνικού τύπου, των ιδιοτήτων του, του λόγου που αρθρώνει για τον εαυτό του και τους άλλους. Εδώ τίθεται και το ερώτημα του τι εννοούμε με τι λέξη στέκι. «Κάθε χώρος (κατάστημα, αίθουσα, κτήριο) στον οποίο συχνάζει κανείς», απαντά ένα λεξικό. «Ο χώρος στον οποίο ένα ή περισσότερα πρόσωπα συχνάζουν ή ασκούν ορισμένη δραστηριότητα», λέει ένα άλλο...
- Βρεντάνος Τζιμαρώλη Αντώνιος[..] Ο Αντώνιος Βρεντάνος Τζιμαρωλή καταγόταν από την Βαυαρία, όπου κατείχε τίτλο ευγενείας Βαρόνου (Freiherren Brentano de Cimaroli). Είχε σπουδάσει στο βασιλικό πολυτεχνικό σχολείο της Βιέννης και είχε αποκτήσει πτυχίο. Κάποια χρονική στιγμή θα περιέλθει σε δύσκολη θέση, μάλλον για πολιτικούς λόγους και θα εξοριστεί. Έτσι τέλη του 1850 αρχές του 1851 θα έλθει στην Ελλάδα και θα εγκατασταθεί στο Ναύπλιο. Θα διοριστεί καθηγητής χημείας και πυροτεχνουργίας στο Οπλοστάσιο Ναυπλίου στις 10 Μαρτίου 1851...
- Ομιλία στο Δαναό με θέμα: «Η Ελληνική Γλώσσα, μια δεσποινίς … 40 αιώνων!»O Σύλλογος Αργείων «O Δαναός» έχει την τιμή και την ευχαρίστηση να σας αναγγείλει, ότι την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023 και ώρα 6.30 μ.μ. στην αίθουσα διαλέξεων του Συλλόγου, Αγγελή Μπόμπου 8, στο Άργος, θα μιλήσει, η Δημοσιογράφος - Φιλόλογος κ. Βίκυ Φλέσσα, με θέμα: «Η Ελληνική Γλώσσα, μια δεσποινίς … 40 αιώνων!»...
- Η Ναυπλιακή Επανάσταση του 1862 – Η στάση της επαρχίας Σπετσών και Ερμιονίδας και η εμπλοκή του καπετάν Σταμάτη Μήτσα[...] Ήταν φυσικό πως τα γεγονότα του Ναυπλίου τάραξαν τον βασιλιά και την κυβέρνηση και αστραπιαία οργανώθηκε στρατόπεδο αντεπίθεσης στην Κόρινθο. Την αρχηγία του στρατού ανέλαβε ο υποστράτηγος Χαν, ο αντιστράτηγος Γενναίος Κολοκοτρώνης αποφασίστηκε να σταλεί στους Μύλους και ο ταγματάρχης Σταμάτης Μήτσας, φανατικός Οθωνιστής ανέλαβε να ξεσηκώσει τις Σπέτσες και την Ερμιονίδα....
- Καταφύκι ή Μυγγυριστέα[...] Για το φαινόμενο της αντήχησης και της ηχούς (αντίλαλου) στο Καταφύκι πρώτος είχε μιλήσει ο Παυσανίας αναφερόμενος στη στοά της Ηχούς, που βρισκόταν εκεί. Μπορούσε να «δυναμώνει» τη φωνή εκείνου που μιλούσε (αντήχηση) αλλά και να την «επαναλαμβάνει» (ηχώ), ενώ η Μυθολογία είχε πλέξει τα δικά της σενάρια γι’ αυτό το φαινόμενο. Είναι γνωστό πως δυτικά από το εκκλησάκι του Αη-Νικόλα του νέου, του Μάη-Νικόλα, όπως τον λέει ο λαός και γιορτάζει στις 9 Μαΐου, υπάρχει ένας απότομος βράχος ύψους 120 περίπου μέτρων. Αν σταθείς εκεί έχοντας δυτικά τον γκρεμό και φωνάξεις δυνατά είτε με κλειστό το στόμα είτε λέγοντας μια συλλαβή ή μια λέξη, ακούς τη φωνή σου παλλόμενη να επιστρέφει, επαναλαμβάνοντάς την. Αυτό συμβαίνει, γιατί τα ηχητικά κύματα πέφτουν σε εμπόδιο και ανακλώνται, δηλαδή γυρίζουν πίσω...
- Τα στέκια του Άργους – Δίκτυα κοινωνικών σχέσεων στον ημιαστικό χώρο (1840-1940)
-
Προστεθείτε στους 576 εγγεγραμμένους.
Σχολιάστε