Φώτο 7. Φωτογραφία εγκατάλειψης του πάρκου.
Πάρκο Κολοκοτρώνη -Ναύπλιο » Ναύπλιο
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.
-
-
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
- Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη
- Βιβλία - Προτάσεις
- Εκδόσεις
- Ελεύθερο Βήμα
- Επικοινωνία
- Ευρετήριο
- Α
- Β
- Γ
- Δ
- Ε
- Ζ
- Η
- Θ
- Ι
- Κ
- Λ
- Μ
- Ν
- Ξ
- Ο
- Π
- Ρ
- Σ
- Τ
- Υ
- Φ
- Χ
- Ψ
- Ω
- Άργος
- Άρθρα - Μελέτες
- Αρχαίοι Ποταμοί
- Αχλαδόκαμπος Αργολίδας
- Β' Παγκόσμιος Πόλεμος
- Βενετοκρατία
- Βιβλία
- Γκραβούρες
- Εθνικός Διχασμός
- Ειδήσεις – Εκδηλώσεις
- Επανάσταση '21
- Εκκλησιαστική Ιστορία
- Εκπαίδευση
- Επίδαυρος
- Ερμιονίδα
- Μοναστήρια
- Κράτος-Διοίκηση-Αυτοδιοίκηση
- Λαογραφικά
- Μυκήνες
- Λογοτέχνες – Ιστορικοί
- Μυθολογία
- Λαϊκή Κληρονομιά
- Μουσεία
- Ναύπλιο
- Μουσικοί - Σκηνοθέτες - Ηθοποιοί
- Ναοί Αργολίδας
- Ναυπλιακή Επανάσταση
- Νέα Κίος
- Πανεπιστημιακές εργασίες – Διδακτορικά
- Περιηγητές
- Πρόσωπα
- Πρόσωπα του '21
- Σύλλογοι - Σύνδεσμοι
- Τίρυνθα
- Τύπος
- Υγεία
- Φιλέλληνες
- Χάρτες
- Ψηφιακές Συλλογές
- Ψηφιακά Βιβλία
- Δωρεές Βιβλίων
- Προϋποθέσεις Χρήσης
- Προσωπογραφίες
- Εικονογραφία του '21
- Αρωγά Μέλη
- Καποδίστριας Ιωάννης
-
-
ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ
-
ΑΡΓΕΙΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΟΙΚΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ…
-
[…] Οι πρώτοι οικιστές που δημιούργησαν το νέο Πειραιά ήταν κυρίως νησιώτες: Υδραίοι, Αιγινείτες, Κουλουριώτες (Σαλαμίνα), Κρητικοί και από την Πελοπόννησο, οι Μανιάτες και οι Αργείτες.Από τους πρώτους και σπουδαιότερους οικιστές ήταν οι Αργείοι, Αφοί Γεώργιος και Σωτήριος Θεοδώρου Ρετσίνας ή Ρετσινόπουλος και ο Νικόλαος Δημητρίου Μελετόπουλος. Ο Γεώργιος Θεοδώρου Ρετσίνας δραστηριοποιήθηκε στην κλωστοϋφαντουργία… Ο πρώτος του γιος ο Θεόδωρος (1836-1930) αποτέλεσε μια μοναδική πολιτική και επιχειρηματική φυσιογνωμία όχι μόνο του Πειραιά αλλά ολόκληρης της χώρας. Υπήρξε από τους λίγους επιχειρηματίες – βιομηχάνους της εποχής του που ενώ δεν ανήκε σε πολιτικά τζάκια, γίνεται Δήμαρχος Πειραιά, Βουλευτής του και Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων… Ο Νικόλαος Δημ. Μελετόπουλος ήταν από τους πρώτους οικιστές του Πειραιά και ίσως ο μεγαλύτερος κτηματίας της εποχής του. Ήταν γεννημένος το 1814 στο Άργος. Παντρεύτηκε την κόρη του Αργείτη συμπατριώτη του Αναστάση Μπόνη, Μαριάννα, που γεννήθηκε στο Άργος το 1825.Υπήρξε από τους πλέον σημαντικούς οικονομικούς παράγοντες που δημιούργησαν το νέο Πειραιά… -
Ο ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΟΣ ΜΟΝΑΧΟΣ ΓΑΛΑΚΤΙΩΝ ΓΑΛΑΤΗΣ
-
Ο ιερομόναχος Γαλακτίων Γαλάτης, από τη Μονή Ζωοδόχου Πηγής στον Πόρο, υπήρξε ο πρώτος αυτοδίδακτος ωρολογοποιός που εστάλη από τον Καποδίστρια στη Γενεύη, για την τελειοποίηση της τέχνης του. Με την παρακίνηση και την προσωπική φροντίδα του Ελβετού φιλέλληνα ιατρού Louis Andre Gosse, ο Γαλακτίων ταξιδεύει το 1829 από τον Πόρο στη Γενεύη, όπου τοποθετείται αμέσως δίπλα σ’ έναν ωρολογοποιό για την εκμάθηση της τέχνης. Ακολουθώντας τις οδηγίες του Ι. Καποδίστρια ο Γαλακτίων, μετά το πρώτο εξάμηνο των σπουδών του, εκπαιδεύεται στο σχέδιο και την κατασκευή μεγάλων ρολογιών που τόσο απαραίτητα ήταν στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος. Ο Κυβερνήτης σκόπευε να συστήσει στο άμεσο μέλλον, μια δημόσια σχολή ωρολογοποιίας, όπου εκεί θα αξιοποιούσε το ταλέντο και τις γνώσεις του Έλληνα ωρολογοποιού… -
ΡΩΞΑΝΔΡΑ ΣΤΟΥΡΤΖΑ – Η ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ
-
«Ιωάννη, δεν ξέχασα ποτέ τον όρκο που κάναμε μαζί εκείνη την οδυνηρή ώρα της ζωής μας… Τον τήρησα, στην ουσία. Η αθέτησή μου ήταν αναγκαστική. Το ξέρεις. Ήταν ακόμη μια θυσία για σένα. Αν δεν δεχόμουν να παντρευτώ τον εξάδελφο της αυτοκράτειρας, θα σου προκαλούσα προβλήματα στο ύψιστο και υπεύθυνο αξίωμα που σου προσέφερε ο τσάρος. Ήταν μια αναγνώριση της αξίας σου. Η τιμή ήταν για εκείνον, που την αξιοποίησε για το καλό της χώρας του… Για μένα όμως ήταν μεγάλη θυσία!..», έγραφε η Ρωξάνδρασε ένα από τα «σκόρπια φύλλα» του ημερολογίου της. Ο όρκος που είχαν πάρει, τη στιγμή που αποφάσιζαν να μη δικαιώσουν την αγάπη και την απέραντη εκτίμηση που τους συνέδεε με ένα γάμο, γιατί εκείνος είχε αποφασίσει να αφιερώσει όλες του τις ενέργειες για την απελευθέρωση και την ανοικοδόμηση της Ελλάδας, ήταν να αφιερώσουν τη ζωή τους «στη μόρφωση των Ελληνοπαίδων και στην απελευθέρωση της Πατρίδας»… -
-
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
-
- Ο Μάρκος Ρενιέρης και ο «Spectateur de l’Orient» – Οι απόψεις του για τον ελληνισμό[...] Ἀπὸ τὰ νεανικά του χρόνια στὴν Ἰταλία, ὁ Ρενιέρης ἀντιλαμβανόταν τὶς ἐφημερίδες ὡς ἔγκυρες πηγὲς ἐνημέρωσης. Τὸν σύνθετο ρόλο τους στὴ διαμόρφωση τῆς κοινῆς γνώμης εἶχε ἐπισημάνει τὸ 1836 στὸ ἄρθρο του «Ι giornali d’Atene» δημοσιευμένο στὸ περιοδικὸ Il Gondoliere τῆς Βενετίας, ὅπως καὶ στὸν πρόλογο τῆς Φιλοσοφίας τῆς ἱστορίας ὅπου δηλώνει ἐμφατικά: «Οἱ δύο μεγάλοι κρουνοί, διὰ τῶν ὁποίων ὁ δυτικὸς πολιτισμὸς χύνεται εἰς τὴν Ἑλλάδα καὶ δι’ αὐτῆς εἰς ὅλην τὴν Ἀνατολήν, εἶναι ὁ Τύπος καὶ τὸ Πανεπιστήμιον τῶν Ἀθηνῶν»...
- Οι Άγιοι Θεόδωροι και το σπίτι του Θ. Κολοκοτρώνη στο Ναύπλιο[....] Η μνήμη του παραμένει ζωντανή στις ψυχές των Ελλήνων, η σωζόμενη πραγματική φυλακή του στο Παλαμήδι στον προμαχώνα του Μιλτιάδη βρίσκεται σε ερειπιώδη κατάσταση. Αλλά και η σωζόμενη μικρή εκκλησία των Αγίων Θεοδώρων, που έκτισε μετά την απελευθέρωση δίπλα στο σπίτι του, στην αρχή της οδού Καλαμάτας, στην περιοχή της Γλυκειάς, αποτελούν μνημεία της ιστορικής μνήμης της πολυτάραχης ζωής του. Στην περιοχή λοιπόν του Κιουλ-Τεπέ, όπου βρισκόταν το κτήμα του, δίπλα στο σπίτι του, όπου κατοικούσε, έκτισε μία μικρή, ταπεινή εκκλησία των Αγίων Θεοδώρων, διαστάσεων 10×5,50μ., η οποία σώζεται μέχρι σήμερα, δίπλα στην οδό Άργους...
- Άργος, «Ρωμαϊκά Λουτρά – Θέρμες του Άργους», Sir Robert Smirke (1780-1867)Άργος, «Ρωμαϊκά Λουτρά - Θέρμες του Άργους», σχέδιο του Άγγλου αρχιτέκτονα Sir Robert Smirke (1780-1867) ο οποίος επισκέφθηκε την Ελλάδα μεταξύ 1801-1805.
- H Δύση κι’ εμείς – Αρχαιολατρία και Μισελληνισμός[...] «Οι Έλληνες μας ντροπιάζουν όχι μόνον με την απλότητα τους, άγνωστη στην εποχή μας, αλλά συνεχίζουν να παραμένουν αντίπαλοι μας… Βλέπουμε αυτούς τους υπέροχους ανθρώπους να εναρμονίζουν την πληρότητα της μορφής με την πληρότητα του περιεχομένου. Συγχρόνως να φιλοσοφούν και να δημιουργούν. Συγχρόνως να είναι τρυφεροί και στιβαροί, να ενοποιούν μια νεανική φαντασία με ένα σφρίγος ώριμης λογικής, σε μια άξια δόξας ανθρωπιά»…
- Παρουσίαση του βιβλίου «Οι Οθωμανίδες Κυρίες του Ναυπλίου»[...] Εκεί πρωτοσυνάντησα την λέξη «Οθωμανίδες»… για τις Οθωμανίδες κυρίες του Ναυπλίου και όσα υπέφεραν στην διάρκεια της Μεγάλης Πολιορκίας (Απρίλιος 1821-Δεκέμβριος 1822). Τις αναφέρει να τρέχουν στο λιμάνι προσπαθώντας να προσανατολίσουν ένα πλοίο που επιχειρούσε το σπάσιμο του αποκλεισμού. Γυναίκες που είχαν περάσει την ζωή τους σε πλήρη υποταγή μέσα στους οντάδες του χαρεμιού, βγαίνουν από το σπίτι και κατεβαίνουν στο λιμάνι!!! Θεώρησα ότι άξιζε να δώσω το όνομά τους στην συλλογή...
- Ο Μάρκος Ρενιέρης και ο «Spectateur de l’Orient» – Οι απόψεις του για τον ελληνισμό
Σχολιάστε