Το «Νέο» 5/τάξιο Μικτό Σχολείο Ερμιόνης
Το «Νέο» 5/τάξιο Μικτό Σχολείο Ερμιόνης » Το «Νέο» 5/τάξιο Μικτό Σχολείο Ερμιόνης
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.
-
-
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
- Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη
- Βιβλία - Προτάσεις
- Εκδόσεις
- Ελεύθερο Βήμα
- Επικοινωνία
- Ευρετήριο
- Α
- Β
- Γ
- Δ
- Ε
- Ζ
- Η
- Θ
- Ι
- Κ
- Λ
- Μ
- Ν
- Ξ
- Ο
- Π
- Ρ
- Σ
- Τ
- Υ
- Φ
- Χ
- Ψ
- Ω
- Άργος
- Άρθρα - Μελέτες
- Αρχαίοι Ποταμοί
- Αχλαδόκαμπος Αργολίδας
- Β' Παγκόσμιος Πόλεμος
- Βενετοκρατία
- Βιβλία
- Γκραβούρες
- Εθνικός Διχασμός
- Ειδήσεις – Εκδηλώσεις
- Επανάσταση '21
- Εκκλησιαστική Ιστορία
- Εκπαίδευση
- Επίδαυρος
- Ερμιονίδα
- Μοναστήρια
- Κράτος-Διοίκηση-Αυτοδιοίκηση
- Λαογραφικά
- Μυκήνες
- Λογοτέχνες – Ιστορικοί
- Μυθολογία
- Λαϊκή Κληρονομιά
- Μουσεία
- Ναύπλιο
- Μουσικοί - Σκηνοθέτες - Ηθοποιοί
- Ναοί Αργολίδας
- Ναυπλιακή Επανάσταση
- Νέα Κίος
- Πανεπιστημιακές εργασίες – Διδακτορικά
- Περιηγητές
- Πρόσωπα
- Πρόσωπα του '21
- Σύλλογοι - Σύνδεσμοι
- Τίρυνθα
- Τύπος
- Υγεία
- Φιλέλληνες
- Χάρτες
- Ψηφιακές Συλλογές
- Ψηφιακά Βιβλία
- Δωρεές Βιβλίων
- Προϋποθέσεις Χρήσης
- Προσωπογραφίες
- Εικονογραφία του '21
- Αρωγά Μέλη
- Καποδίστριας Ιωάννης
-
-
ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ
-
ΑΡΓΕΙΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΟΙΚΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ…
-
[…] Οι πρώτοι οικιστές που δημιούργησαν το νέο Πειραιά ήταν κυρίως νησιώτες: Υδραίοι, Αιγινείτες, Κουλουριώτες (Σαλαμίνα), Κρητικοί και από την Πελοπόννησο, οι Μανιάτες και οι Αργείτες.Από τους πρώτους και σπουδαιότερους οικιστές ήταν οι Αργείοι, Αφοί Γεώργιος και Σωτήριος Θεοδώρου Ρετσίνας ή Ρετσινόπουλος και ο Νικόλαος Δημητρίου Μελετόπουλος. Ο Γεώργιος Θεοδώρου Ρετσίνας δραστηριοποιήθηκε στην κλωστοϋφαντουργία… Ο πρώτος του γιος ο Θεόδωρος (1836-1930) αποτέλεσε μια μοναδική πολιτική και επιχειρηματική φυσιογνωμία όχι μόνο του Πειραιά αλλά ολόκληρης της χώρας. Υπήρξε από τους λίγους επιχειρηματίες – βιομηχάνους της εποχής του που ενώ δεν ανήκε σε πολιτικά τζάκια, γίνεται Δήμαρχος Πειραιά, Βουλευτής του και Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων… Ο Νικόλαος Δημ. Μελετόπουλος ήταν από τους πρώτους οικιστές του Πειραιά και ίσως ο μεγαλύτερος κτηματίας της εποχής του. Ήταν γεννημένος το 1814 στο Άργος. Παντρεύτηκε την κόρη του Αργείτη συμπατριώτη του Αναστάση Μπόνη, Μαριάννα, που γεννήθηκε στο Άργος το 1825.Υπήρξε από τους πλέον σημαντικούς οικονομικούς παράγοντες που δημιούργησαν το νέο Πειραιά… -
Ο ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΟΣ ΜΟΝΑΧΟΣ ΓΑΛΑΚΤΙΩΝ ΓΑΛΑΤΗΣ
-
Ο ιερομόναχος Γαλακτίων Γαλάτης, από τη Μονή Ζωοδόχου Πηγής στον Πόρο, υπήρξε ο πρώτος αυτοδίδακτος ωρολογοποιός που εστάλη από τον Καποδίστρια στη Γενεύη, για την τελειοποίηση της τέχνης του. Με την παρακίνηση και την προσωπική φροντίδα του Ελβετού φιλέλληνα ιατρού Louis Andre Gosse, ο Γαλακτίων ταξιδεύει το 1829 από τον Πόρο στη Γενεύη, όπου τοποθετείται αμέσως δίπλα σ’ έναν ωρολογοποιό για την εκμάθηση της τέχνης. Ακολουθώντας τις οδηγίες του Ι. Καποδίστρια ο Γαλακτίων, μετά το πρώτο εξάμηνο των σπουδών του, εκπαιδεύεται στο σχέδιο και την κατασκευή μεγάλων ρολογιών που τόσο απαραίτητα ήταν στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος. Ο Κυβερνήτης σκόπευε να συστήσει στο άμεσο μέλλον, μια δημόσια σχολή ωρολογοποιίας, όπου εκεί θα αξιοποιούσε το ταλέντο και τις γνώσεις του Έλληνα ωρολογοποιού… -
ΡΩΞΑΝΔΡΑ ΣΤΟΥΡΤΖΑ – Η ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ
-
«Ιωάννη, δεν ξέχασα ποτέ τον όρκο που κάναμε μαζί εκείνη την οδυνηρή ώρα της ζωής μας… Τον τήρησα, στην ουσία. Η αθέτησή μου ήταν αναγκαστική. Το ξέρεις. Ήταν ακόμη μια θυσία για σένα. Αν δεν δεχόμουν να παντρευτώ τον εξάδελφο της αυτοκράτειρας, θα σου προκαλούσα προβλήματα στο ύψιστο και υπεύθυνο αξίωμα που σου προσέφερε ο τσάρος. Ήταν μια αναγνώριση της αξίας σου. Η τιμή ήταν για εκείνον, που την αξιοποίησε για το καλό της χώρας του… Για μένα όμως ήταν μεγάλη θυσία!..», έγραφε η Ρωξάνδρασε ένα από τα «σκόρπια φύλλα» του ημερολογίου της. Ο όρκος που είχαν πάρει, τη στιγμή που αποφάσιζαν να μη δικαιώσουν την αγάπη και την απέραντη εκτίμηση που τους συνέδεε με ένα γάμο, γιατί εκείνος είχε αποφασίσει να αφιερώσει όλες του τις ενέργειες για την απελευθέρωση και την ανοικοδόμηση της Ελλάδας, ήταν να αφιερώσουν τη ζωή τους «στη μόρφωση των Ελληνοπαίδων και στην απελευθέρωση της Πατρίδας»… -
-
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
-
- Αρχείο Ψύχα – Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος[...] Μέσα από το αρχείο ζωντανεύουν μορφές που θυμίζουν μυθιστορήματα: Ο γενάρχης της οικογένειας Σωτήριος Ψύχας, μισθοφόρος του Μεχμέτ Αλή και ύστερα του Ιμπραήμ στην πολιορκία του Μεσολογγιού, που παντρεύεται στην Πάτρα μια Τουρκάλα της Τριπολιτσάς, και τελικά φανερώνεται πάλι στην Αργίτισσα μάνα του σαν άλλος Οδυσσέας· ο γιος του Δημήτριος που παίρνει τα όπλα κατά του Όθωνα στο κίνημα του Ναυπλίου (1862) και μετά αρπάζει από τη Νάξο την κόρη του άρχοντα Δομένικου Βαρότση (έχει διασωθεί η ερωτική τους αλληλογραφία)· ο δεσπότης θα καταπραΰνει την οργή του πεθερού, αλλά ο γαμπρός δυσκολεύεται να σταδιοδρομήσει στο Δημόσιο, γιατί αν και συγγενής του Κουμουνδούρου, δίνει την εντύπωση πως φέρεται σαν οπαδός του Βούλγαρη…
- Ναύπλιο, ακουαρέλα αγνώστου καλλιτέχνη, 1849.Ναύπλιο, ακουαρέλα αγνώστου καλλιτέχνη, 1849. Στο κέντρο πολυώροφο οθωμανικό σπίτι, αριστερά η πίσω πλευρά του Αρχαιολογικού Μουσείου. Ψηλά η Πύλη του Σαγρέδου.
- Η «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη στο Αρχαίο Θέατρο Άργους[..] Η Ηλέκτρα ζει στο περιθώριο της πόλης και της ζωής, σε έναν ταπεινωτικό γάμο που της επέβαλαν. Ο Ορέστης, επικηρυγμένος από το Παλάτι, έρχεται για να εκδικηθεί τον θάνατο του πατέρα του και τα δεινά του ίδιου και της αδελφής του, οδηγημένος από τον χρησμό του Απόλλωνα. Τα δύο αδέλφια βάζουν σε εφαρμογή το σχέδιό τους για να αποκαταστήσουν την τάξη και να αποδώσουν, όπως πιστεύουν, δικαιοσύνη. Η σκοτεινή προσμονή της εκδίκησης και το χρέος που οδηγεί στη μητροκτονία θα γεννήσουν τη φρίκη και όχι τη λύτρωση. Για πρώτη φορά στον Ευριπίδη, ο φόνος διερευνάται σε σχέση με τις ψυχολογικές του συνέπειες...
- Η παύλα ( – ) στο μέσον[...] Σε μια μαρμάρινη πλάκα, γραμμένο ένα ονοματεπώνυμο, με δύο αριθμούς, που στη μέση τους τους χώριζε μια Παύλα. Μια παύλα, που η μέχρι τώρα αυτονόητη σημασία της, ήταν «από … έως» και που πλέον, αυτή η σημασία της, δεν με έκφραζε καθόλου. Όλα γύρω μου τα θεώρησα φυσιολογικά και κατανοητά, πλην της Παύλας...
- «Σμύρνη μου Αγαπημένη» – Έκθεση των κοστουμιών της ταινίας στο χώρο του Ιδρύματος Βασίλη ΠαπαντωνίουΜια σημαντική έκθεση με κοστούμια από την ταινία «Σμύρνη μου αγαπημένη» ανοίγει για το κοινό στον πολιτιστικό χώρο του Ιδρύματος Βασίλη Παπαντωνίου (πρώην Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα «Β. Παπαντωνίου»), Σοφρώνη 13, στο Ναύπλιο...
- Αρχείο Ψύχα – Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
-
Μαζί με 563 ακόμα followers
Σχολιάστε