• Αρχική
  • Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη
  • Βιβλία – Προτάσεις
  • Εκδόσεις
  • Ελεύθερο Βήμα
  • Επικοινωνία
  • Ευρετήριο
  • Δωρεές Βιβλίων
  • Προϋποθέσεις Χρήσης
  • Προσωπογραφίες
  • Εικονογραφία του ’21
  • Αρωγά Μέλη
  • Καποδίστριας Ιωάννης

ΑΡΓΟΛΙΚΗ ΑΡΧΕΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ARGOLIKOS ARCHIVAL LIBRARY OF HISTORY AND CULTURE www.argolikivivliothiki.gr

Feeds:
Δημοσιεύσεις
Σχόλια

Πρόσωπα του ’21

 

  1. Αγωνιστές Επαρχίας Άργους
  2. Αινιάν Δημήτριος (1800-1881)
  3. Αλήμπεης Άργους (Αλή Ναμίκ μπέης)
  4. Αναγνωστόπουλος Δ. Αναγνώστης (1775; – 1825)
  5. Αναγνωστόπουλος Κωνσταντίνος (Παπακωνσταντής 1770; – 1829;)
  6. Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης (1790-1854)
  7. Ανδρούτσος ή Κολανδρούτσος Γεώργιος (1782; -1849)
  8. Αντωνιάδης Εμμανουήλ (1791-1863)
  9. Αντωνόπουλος Σταματέλος (1759-1839)
  10. Αντωνόπουλοι Αδελφοί
  11. Αντώνιο Figuerra d’ Almeida (1783-1847)
  12. Αποστόλης Νικολής (1770 -1827)
  13. Άρμανσμπεργκ 
  14. Άστιγξ Αμπνεϊ Φραγκίσκος – Frank Abney Hastings (1794-1828)
  15. Βαλλιάνος Θεόδωρος (1799-1857)
  16. Βέικος Λάμπρος (; – 1827)
  17. Βελεστινλής – Φεραίος Ρήγας  (1757-1798)
  18. Βελλίνης Γεώργιος (†1840)
  19. Βλάσσης Χρήστος
  20. Βούλγαρης Διονύσιος Π.  (†1821)
  21. Γαζής Άνθιμος (1758 – 1828)
  22. Γεννάδιος Γεώργιος (Σηλυβρία 1786 – Αθήνα 1854)
  23. Γιάννουζας Γιάννος (1790-1821)
  24. Γιατράκος Γιωργάκης (Άρνα Λακωνίας; – Άργος 1841)
  25. Γιατράκος Παναγιώτης (1790 ή 1791 – 1851)
  26. Γιατράκος Παναγιώτης – Προσωπογραφίες
  27. Γκαλίνα Βιντσέντσο
  28. Γκελμπερής Αναγνώστης (; – 1821)
  29. Γκούρας Ιωάννης (Παρνασσίδα, 1791 – Αθήνα, 1826)
  30. Γκραγιάρ Φραγκίσκος (1792-1863)
  31. Γόρδων ή Γκόρντον Θωμάς (1788-1841)
  32. Γούδας Βασίλης – Προσωπογραφία (1779 – 1845)
  33. Γουζούασης ή Κουζούασης Άγγελος (1799 ή 1801-1872;)
  34. Γρίβας Θεοδωράκης (Πρέβεζα, 1797 – Μεσολόγγι, 1862)
  35. Δαγρές ή Νταγρές Γιαννάκος
  36. Δαγρές Γιαννάκος (Λαογραφικά της Αργολίδος)
  37. Δεληγιάννης Αναγνώστης (1771 -1856)
  38. Δεληγιάννης Κανέλλος (Λαγκάδια Γορτυνίας, 1780 – Αθήνα, 1862)
  39. Δράκος Γεωργάκης (Σούλι 1788 – Χαλκίδα 1827)
  40. Δράμαλης (Μαχμούτ) πασάς (1780 – 1822)
  41. Έβερετ Έντουαρντ (1794-1865)
  42. Εϊδεκ Κάρολος Γουλιέλμος – Karl von Heideck
  43. Ελαιών Αναστάσιος (1782-1852)
  44. Ευμορφόπουλος Διονύσιος (Ιθάκη 1780 ή 1785 – Πάτρα 1861)
  45. Emerson James (1804-1869)
  46. Ζέρβας Αναγνώστης ή Λογοθέτης (1791- ;)
  47. Ζέρβας Κωνσταντίνος (1800-;)
  48. Ζαΐμης Ανδρέας (1818-1883)
  49. Ζωγράφος Κωνσταντίνος  (1796 – 1856)
  50. Θεοδώρητος Βρεσθένης (1787-1843)
  51. Θεοτόκης Ιωάννης – Βαπτιστής (1778-1865)
  52. Θερμησιώτης Ηλίας (1788-1870)
  53. Ιατρός Μιχαήλ (1779;-1868)
  54. Κάββας Μιχαήλ ή Μιχαήλος (†1840)
  55. Κάλλας Παναγιώτης ή Τσοπανάκος (1789-1825), λαϊκός ποιητής 
  56. Καλαμαράς Γρηγόριος (1769-1821)
  57. Καλλέργης Δημήτριος (1803-1867)
  58. Καλλέργης Δημήτριος (1803-1867) – Προσωπογραφίες
  59. Καλλέργης Δημήτριος – Η αιχμαλωσία και η απελευθέρωσή του, 1827
  60. Καλλέργη Σοφία (1803-1893)
  61. Καλλιφρονάς Δημήτριος (1805-1897)
  62. Κανάρης Κωνσταντίνος (περ. 1790 – 1877)
  63. Καραμουτζάς Θεοδόσιος
  64. Καποδίστριας Αυγουστίνος (1778-1857)
  65. Καποδίστριας Βιάρος (1774-1842)
  66. Καποδίστριας Ιωάννης (1776-1831)
  67. Καρίγιαννης Αθανάσιος (Οπλαρχηγός)
  68. Κασομούλης  Νικόλαος (1795-1872)
  69. Καΐρης Θεόφιλος (1784 -1853)
  70. Κιαμίλ Μπέης Κορίνθου
  71. Κολοκοτρώνης Θεόδωρος (1770-1843)
  72. Κολοκοτρώνης  – Έφιπποι ανδριάντες του Κολοκοτρώνη
  73. Κολοκοτρώνης Θεόδωρος – Τα απομνημονεύματα
  74. Κολοκοτρώνης Θεόδωρος – Το γενεαλογικό του δένδρο
  75. Κολοκοτρώνης – Τι διάβαζε ο Κολοκοτρώνης;
  76. Κολοκοτρώνης Θεόδωρος – Η δίκη
  77. Κολοκοτρώνης – Ο «Γέρος του Μοριά»: Κτίζοντας μια πατρική φιγούρα του Έθνους
  78. Κολοκοτρώνης Πάνος (1800-1824)
  79. Κολοκοτρώνης Πάνος – Αναθεώρηση του φόνου
  80. Κολοκοτρώνης Ιωάννης ή Γενναίος (1805 -1868)
  81. Κολοκοτρώνης Κολίνος – Κωνσταντίνος (1810-1848)
  82. Κολοκοτρώνης Θεόδωρος – Φαλέζ
  83. Κουντουριώτης Γεώργιος (1782-1858
  84. Κούτσης Ιωάννης (1797-1860)
  85. Κορωναίος Ν. Πάνος (1809-1899)
  86. Κρατσάιζεν Καρλ ( 1794 – 1878 )
  87. Κρατσάϊζεν Κάρλ – Ο Βαυαρός λοχαγός ζωγραφίζει τους Έλληνες και Φιλέλληνες αγωνιστές του΄21
  88. Κρέστας Αρσένιος – Παπαρσένης (1770 – 1822)
  89. Köllnberger Ludwig (1811-1892)
  90. Κυριακός Αναστάσιος (1758-1831)
  91. Κυριακός – Διομήδης Ιωάννης (1790-1825)
  92. Κυριακός – Διομήδης Νικόλαος
  93. Κυριακός – Διομήδης Αναγνώστης  
  94. Κωνσταντινίδης Ιωνάς, Επίσκοπος Δαμαλών και Πεδιάδος (1764-1853)
  95. Λαζάρου ή Ορλώφ
  96. Λάμπρου Νικόλαος (Κόλιας) ή καπετάν Κρανιδιώτης
  97. Λάμπρου ή Λεωνίδας Δημήτριος (1797-1835)
  98. Λέκκας Αναγνώστης του Κόλια
  99. Λεμπέσης Ανάργυρος (1780-1842)
  100. Λιδωρίκη Ασήμω – Προσωπογραφίες
  101. Λιδωρίκης Αθανάσιος (1788-1886) – Προσωπογραφίες
  102. Λόντος Σ. Ανδρέας (1786–1846)
  103. Λύκος Γεώργιος  ή Χελιώτης
  104. Μάγερ Ιωάννης Ιάκωβος (1798–1826)
  105. Μάγγελ Βικελίνος Ερνέστος (1800 – 1887)
  106. Μακρυγιάννης Ιωάννης (1797-1864)
  107. Μακρυγιάννης Όθων (1833-1901)
  108. Μαλοκίνης Δημήτριος (1785- ;)
  109. Μαμελούκοι
  110. Μερεμέτης Δημήτριος (Μήτρος)
  111. Μάσσων Εδουάρδος (1800-1873)
  112. Ματρώζος Λέκκας (1778-1860)
  113. Μάουρερ Γεώργιος – Λουδοβίκος 
  114. Μαυρογένους Μαντώ – MavrogenousManto (1796-1840)
  115. Μαυροκέφαλος Αναστάσιος (1797-1880)
  116. Μαυροκορδάτος Αλέξανδρος (1791- 1865)
  117. Μαυρομιχάλης Πετρόμπεης (1765 ή 1773 – 1848)
  118. Μαυρομιχάλης Ιωάννης (1804-1825)
  119. Μαυρομιχάλης Κωνσταντίνος (Μάνη 1797; – Ναύπλιο 1831)
  120. Μαυρομιχάλης Ηλίας Κατσάκος (; – 1836)
  121. Μεταξάς Π. Ανδρέας (1790–1860)
  122. Μήτσας ή Μήτζας Γιάννης (1794 ή 1795-1827)
  123. Μήτσας ή Μήτζας Σταμάτης (1798 ή 1800–1874)
  124. Μίχος Αρτέμιος (1803 – 1873) 
  125. Μονοχάρτζης Αναστάσιος Ν. (1773;-1839)
  126. Μονοχάρτζης ή Μοροχάρτζης Γιώργης (1770 – ;)
  127. Μονοχάρτζης ή Μοροχάρτζης Γκίκας (1768-1824)
  128. Μοσχονησιώτης Δημήτριος – Ο πρωταγωνιστής της άλωσης του Παλαμηδιού
  129. Morandi Αντώνιος (Ιταλός Φιλέλληνας)
  130. Μπελίνος Πέτρος – PietroBellino (1781-1872)
  131. Μπουμπουλίνα Λασκαρίνα (1771-1825)
  132. Μπουμπουλίνα – Η δολοφονία της
  133. Μπουμπουλίνα – Ο αφορισμός της από τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε’
  134. Ναύτη Κυριακή
  135. Νέγρης Θεόδωρος (1790-1824)
  136. Νικηταράς ο Τουρκοφάγος (1782-1849)
  137. Νικηταράς ή Νικήτας Σταματελόπουλος
  138. Νοταράς Πανούτσος (1740 ή 1752 – 1849)
  139. Νοταρά (Οικογένεια)
  140. Ντούσιας Κωνσταντίνος (ο κλεφταρματολός 1780; – 1821;)
  141. Ντούσιας Κ. Παναγιώτης (1795; – 1865;)
  142. Ντούσιας Κ. Κωνσταντίνος (1800; – 1864;)
  143. Ντρούλιας Ανδρέας Μήτρου (Αγωνιστής του 1821)
  144. Ξάνθος Εμμανουήλ (1772-1851)
  145. Όθωνας (Otto von Wittelsbach) 1815-1867
  146. Όθων – Χρονολόγιο
  147. Ορλάνδος Ιωάννης (1770; – 1852)
  148. Οικογένεια Βλάσση
  149. Οικογένεια Περρούκα
  150. Οικογένεια Τσόκρη
  151. Οικονομίδης Ιωάννης (;-1861)
  152. Οικονόμου Αντώνης (†1821)
  153. Οικονόμου Αντώνης – Ένας ξεχασμένος ήρωας του ’21
  154. Παγώνης Γεράσιμος (1790 – 1867)
  155. Παλαμήδης Ρήγας (1794-1872)
  156. ΠαλαιώνΠατρώνΓερμανός (1771-1826)
  157. Πάνου Γεώργιος (1770-1863)
  158. Πανούτζος Δημήτριος (1772-1838)
  159. Παπαφλέσσας (1787-1825)
  160. Παπαφλέσσας – Γρηγόριος Δικαίος (1786-1825) [εκτενές βιογραφικό]
  161. Παπαδόπουλος Κυριάκος (παπά- Κυριάκος) Κωνσταντίνου (1797- ; )
  162. Παπαδόπουλος Προκόπιος (Νεμνίτσα – Άργος 1885)
  163. Παπαδόπουλος Χαράλαμπος Α. (1798 ή 1799 – ;)
  164. Παραβάντης Κωνσταντίνος Αθανασίου (1805; – ; )
  165. Περούκας ή Μπερούκας Ιωάννης (†1821)
  166. Περούκα Οικογένεια (Εκτενής έρευνα)
  167. Πλαπούτας Δημήτριος ή Κολιόπουλος (1786-1864)
  168. Πολυζωίδης Αναστάσιος (1802-1873)
  169. Πύρρος Διονύσιος ο Θετταλός (1774 ή 1777 – 1853)
  170. Ρενιέρης Νικόλαος (1758-1847)
  171. Peter von Hess – ΠέτερΦονΕς  (1792 – 1871)
  172. Ρόδιος Παναγιώτης (1789-1851)
  173. Σάμιουελ Γκρίντλεϋ Χάου [S.G. Howe] (1801-1876)
  174. Σαχτούρης Δ. Γεώργιος (1783-1841)
  175. Πρoστατευμένο: Το αρχείο του Στάϊκου Σταϊκόπουλου, ελευθερωτή του Ναυπλίου
  176. Σέκερης Παναγιώτης, (1785-1847)
  177. Σκαλίδης Γεώργιος (1793-1857 ή 1858)
  178. Σκουφάς Νικόλαος (1779-1818)
  179. Σκούφος Νικόλαος (Τέλη 18ου αιώνα-1842)
  180. Σκρεπετός Εμμανουήλ
  181. Σπηλιάδης Νικόλαος (1785–1862)
  182. Σταϊκόπουλος Στάϊκος (1798-1835)
  183. Σταυριανός Ιωάννης (1804-1887)
  184. Στεφανίτσης Πέτρος (1792-1863)
  185. Στεφάνου Παναγιώτης-Μαρίνος (1791-1863)
  186. Στέφος ή Στεφόπουλος Κυριάκος  – Αγωνιστής  του 1821
  187. Στορνάρης (ή Στουρνάρης) Νικόλαος (1775;-1826)
  188. Σπηλιωτόπουλου Αδελφοί
  189. Σισίνης Γεώργιος (1769 – 1831)
  190. Σχινάς Κωνσταντίνος (1801-1857)
  191. Τερτσέτης Γεώργιος (1800- 1873)
  192. Τζαβέλας Κίτσος (1800 ή 1801 –1855)
  193. Τζώρτζ Τζάρβις ( George Jarvis)
  194. Georges Jarvis – Ένας  λησμονημένος σπουδαίος Αμερικανός Φιλέλληνας
  195. George Jarvis – Από την Αλτόνα στην Ερμιόνη
  196. Τομπάζης Ιάκωβος ή Γιακουμάκης (1782-1829)
  197. Τόμπρας Κωνσταντίνος 
  198. Touret ΑύγουστοςΙλαρίων(Auguste Hilarion Touret 1797-1858)
  199. Τρικούπης Σπυρίδων (1788- 1873)
  200. Τσακάλωφ Αθανάσιος (1788-1851)
  201. Τσοπανάκος – Κάλλας Παναγιώτης (1789-1825)
  202. Τσώκρης Δημήτριος (1796 – 1875)
  203. Τσώκρης Δημήτριος (κατά την Επανάσταση του 1821)
  204. Υψηλάντης Δημήτριος  (1793-1832) 
  205. Φαβιέρος Κάρολος (1782-1855)
  206. Φαρμακίδης Θεόκλητος (1784-1860)
  207. Φιλική Εταιρεία – Οι Πρωτεργάτες
  208. Φωτάκος ή Φώτιος Χρυσανθόπουλος (1798-1878)
  209. Χαλέτ Εφέντης
  210. Χουρσίτ Πασάς
  211. Χατζησταύρος Αναγνώστης (1779-1852;)
  212. Ψαροκώσταινα (=Πανωραία Χατζηκώστα) και Ναύπλιο

Μου αρέσει! Φόρτωση...

  • ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ

    • Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη
    • Βιβλία - Προτάσεις
    • Εκδόσεις
    • Ελεύθερο Βήμα
    • Επικοινωνία
    • Ευρετήριο
      • Α
      • Β
      • Γ
      • Δ
      • Ε
      • Ζ
      • Η
      • Θ
      • Ι
      • Κ
      • Λ
      • Μ
      • Ν
      • Ξ
      • Ο
      • Π
      • Ρ
      • Σ
      • Τ
      • Υ
      • Φ
      • Χ
      • Ψ
      • Ω
      • Άργος
      • Άρθρα - Μελέτες
      • Αρχαίοι Ποταμοί
      • Αχλαδόκαμπος Αργολίδας
      • Β' Παγκόσμιος Πόλεμος
      • Βενετοκρατία
      • Βιβλία
      • Γκραβούρες
      • Εθνικός Διχασμός
      • Ειδήσεις – Εκδηλώσεις
      • Επανάσταση '21
      • Επιχειρηματικότητα - Οικονομία
      • Εκκλησιαστική Ιστορία
      • Εκπαίδευση
      • Επίδαυρος
      • Ερμιονίδα
      • Μοναστήρια
      • Κράτος-Διοίκηση-Αυτοδιοίκηση
      • Λαογραφικά
      • Μυκήνες
      • Λογοτέχνες – Ιστορικοί
      • Μυθολογία
      • Λαϊκή Κληρονομιά
      • Μουσεία
      • Ναύπλιο
      • Μουσικοί - Σκηνοθέτες - Ηθοποιοί
      • Ναοί Αργολίδας
      • Ναυπλιακή Επανάσταση
      • Νέα Κίος
      • Πανεπιστημιακές εργασίες – Διδακτορικά
      • Περιηγητές
      • Πρόσωπα
      • Πρόσωπα του '21
      • Σύλλογοι - Σύνδεσμοι
      • Τίρυνθα
      • Τύπος
      • Υγεία
      • Φιλέλληνες
      • Χάρτες
      • Ψηφιακές Συλλογές
      • Ψηφιακά Βιβλία
    • Δωρεές Βιβλίων
    • Προϋποθέσεις Χρήσης
    • Προσωπογραφίες
    • Εικονογραφία του '21
    • Αρωγά Μέλη
    • Καποδίστριας Ιωάννης
  • ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ

  • Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

  • Ο φιλόλογος – λυκειάρχης κ. Ηρακλής Ψάλτης επιμελήθηκε μία συλλογή ποιημάτων που έχει ως επίκεντρο τη γέννηση του Θεανθρώπου. Ο κάθε ποιητής – ποιήτρια με τη δική του ευαισθησία εκφράζεται γι΄αυτό το ανεπανάληπτο γεγονός της ανθρώπινης ιστορίας. Νικηφόρος Βρεττάκος, Τάσος Λειβαδίτης, Μιχάλης Γκανάς, Δημήτρης Καλοκύρης, Κώστας Μόντης, Γιώργος Θέμελης, Μίλτος Σαχτούρης… https://argolikivivliothiki.gr/2020/12/22/greek-poetry-about-the-birth-of-jesus/

  • Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ

  • Όταν λέμε «Ιστορικότητα του Ιησού», εννοούμε από τη μιά πλευρά τη μελέτη της ιστορικής πραγματικότητας προσώπων και γεγονότων, και από την άλλη την ανάλυση των διαθέσιμων ιστορικών στοιχείων για την εξακρίβωση ότι: (α). ο Ιησούς Χριστός υπήρξε ως ιστορική μορφή και (β). κάποια από τα μεγάλα ορόσημα της ζωής του, όπως αυτά περιγράφονται στα Ευαγγέλια, μπορούν να επιβεβαιωθούν ως ιστορικά γεγονότα. Σήμερα, οι περισσότεροι σύγχρονοι μελετητές της αρχαιότητας συμφωνούν ότι ο Ιησούς Χριστός υπήρξε. Για τη γενική πορεία της ζωής του Ιησού δεν υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες. Υπάρχουν όμως ως προς την ιστορικότητα συγκεκριμένων γεγονότων, τα οποία περιγράφονται στις βιβλικές αναφορές για τον Ιησού. Τη συνολική αποδοχή συγκεντρώνουν μονάχα δύο γεγονότα: (α). ότι ο Ιησούς βαπτίστηκε από τον Ιωάννη Βαπτιστή και (β). ότι σταυρώθηκε με διαταγή του Ρωμαίου Επάρχου Πόντιου Πιλάτου…https://argolikivivliothiki.gr/2019/01/03/jesus-christ-as-a-historical-person/

  • Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

  • Η παρούσα εργασία σκοπό έχει την ανάδειξη και παρουσίαση των πραγματικών ιστορικών στοιχείων που αφορούν το πρόσωπο του Μεγάλου Βασιλείου και τις διαφορές αυτού με άλλα «μυθικά πρόσωπα» της δυτικής παράδοσης. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι η κάθε εποχή προσφέρει πάντοτε ερεθίσματα, στα οποία ανταποκρίνονται διάφορες ιστορικές μορφές, ποικίλου μεγέθους και σημασίας, καθώς επίσης θέτει και μια σειρά από ερωτήματα στα οποία απαντούν. Οι μεγάλες όμως μορφές υπερβαίνουν την εποχή τους, την διαμορφώνουν, την καθοδηγούν και κάποιες φορές την ανατρέπουν. Επιπλέον, ζουν μέσα σε αυτήν, αποδέχονται όσα τους προσφέρει αλλά και της προσφέρουν από τον πλούσιο εσωτερικό τους κόσμο. Κάποιες φορές η εποχή δεν είναι έτοιμη, ενδεχομένως επειδή δεν είναι αρκετά ώριμη, να αξιοποιήσει όλα όσα της προσφέρουν ορισμένες μεγάλες μορφές, γι’ αυτό και επωφελείται από το έργο τους μεταγενέστερα. Σε αυτό τον κύκλο των μεγάλων ιστορικών μορφών ανήκει και ο Μέγας Βασίλειος της Καισαρείας, του οποίου η ζωή και η δράση δεν σημάδευσε μόνο την δική του εποχή, αλλά και τις επόμενες από αυτήν. Πόσοι όμως από εμάς γνωρίζουμε την πραγματική ιστορική ταυτότητα του Μεγάλου αυτού εκκλησιαστικού ανδρός;https://argolikivivliothiki.gr/2018/12/31/saint-basil/

  • ΒΙΒΛΙΑ

  • Το Ναύπλιο τον 19° αιώνα - Μαρτυρίες και  Μαρτυρούμενα από τα Τοπικά Έντυπα Μέσα

  • Μια έρευνα σε βάθος, της Αγγελικής Μάρκου, που αποσκοπεί να αναδείξει την τοπική ιστορία του 19ου αιώνα χωρίς χρονολογικούς περιορισμούς, οι οποίοι δυσκολεύουν την κατανόηση των διασυνδέσεων ανάμεσα στα ιστορικά γεγονότα. Η συχνά τμηματική ανάλυση της ναυπλιακής ιστορίας εμβαθύνει μεν σε πρόσωπα και καταστάσεις, αλλά δεν μπορεί να καταδείξει με σαφήνεια πώς η κάθε περίοδος επηρέασε τις ενέργειες των επόμενων γενεών…
    Η μελέτη, σελίδες 432,  ολόκληρου του αιώνα μέσα από την  αξιοποίηση του ναυπλιακού τύπου ως βασική ιστορική πηγή προσφέρει τη δυνατότητα της ανασύστασης της Ναυπλίας υπό διαφορετικό πρίσμα...
  • «Αργολικόν Ημερολόγιον 1910»

  • Στην «αναστατική» έκδοση με τίτλο «Αργολικόν Ημερολόγιον 1910, Εκδιδόμενον υπό του εν Αθήναις Συλλόγου των Αργείων» και τυπωμένο «Εν Αθήναις – Εκ του τυπογραφείου των Καταστημάτων Δημ. Τερζόπουλου – 1910», συναντάμε σημαντικούς λόγιους του 19ου αιώνα του Άργους αλλά και του γειτονικού Ναυπλίου, όπως ο Ιωάννης Κοφινιώτης, ο Δημήτριος Βαρδουνιώτης, ο Μιχαήλ Λαμπρυνίδης, ο Ιερέας και ιδρυτής του Συλλόγου «Ο Δαναός» Χρήστος Παπαοικονόμος και άλλους πολλούς, που οι εργασίες τους φιλοξενούνται στις 356 κιτρινισμένες και φθαρμένες από το χρόνο σελίδες του βιβλίου.
    Η «αναστατική» αυτή έκδοση έχει ιδιαίτερη συναισθηματική αξία γιατί, μέσα από την ανάκληση της μνήμης απεικονίζει την ιστορία της πόλης του Άργους και της ευρύτερης περιοχής, ενώ παράλληλα αποτελεί ένα οδοιπορικό στο πολιτισμικό περιβάλλον της εποχής.
    Οι κοιμισμένοι ήχοι και λόγοι αντηχούν πάλι, αψευδείς μάρτυρες ενός λαμπρού πολιτισμού, που αποκαλύπτεται με την έρευνα, σ’ όλα τα επίπεδα του δημόσιου και ιδιωτικού βίου, στα γράμματα, τις τέχνες, την πολιτική ζωή…
  • Οι Αρχαίοι Ποταμοί της Αργολίδας


  • Στις σελίδες αυτού του βιβλίου, θα συναντήσουμε τον Γενάρχη ποταμό Ίναχο, τον Ερασίνο με τις τέσσερεις κόρες του, την Δαναΐδα Αμυμώνη, τον πλατύ και επικίνδυνο χείμαρρο Χάραδρο (Ξεριά), τον Αστερίωνα με τις τρεις κόρες του, τροφούς της Ήρας, τον ποταμό Ράδο που έρρεε στις βόρειες πλαγιές του Διδύμου όρους, τους Χρυσορρόα και Υλλικό στην Τροιζήνα κ.α.
    Η μυθολογία είναι μια ιερή ιστορία, που διαδραματίζεται σε ένα χωρόχρονο πέραν της κοινής ανθρώπινης εμπειρίας. Είναι το σύνολο των μύθων που ανήκουν σε μια συγκεκριμένη παράδοση ενός τόπου.
    Πιστεύουμε ότι ο μύθος είναι ένα λόγος, που ακόμα και αν δεν είναι αλήθεια ή δεν έχει εξελιχθεί σε τέτοια, εμπεριέχει μέσα του κάποιες αρχέγονες εμπειρίες και αλήθειες. Κι όπως γράφει ο Λούκιος Απουλήιος: Κι οι μύθοι που σαν όμορφα φαντάζουν παραμύθια, αλήθειες κρύβουνε πολλές στου ψέματος τα βύθια…
  • Κιβέρι - Από το Μύθο στην Ιστορία

  • Το Κιβέρι είναι ένα μεγάλο χωριό της Αργολίδας, ένα παραθαλάσσιο χωριό στη δυτική ακτή του Αργολικού κόλπου, απέναντι ακριβώς από το Ναύπλιο. Ο τόπος αυτός σχετίζεται με τον Ηρακλή και τη Λερναία Ύδρα. Εδώ αποβιβάστηκε ο Δαναός με τις κόρες του, όταν ήρθε να γίνει βασιλιάς στο Άργος. Η περιοχή κατοικείται σίγουρα από τα αρχαία χρόνια, καθώς έχουν ανακαλυφθεί μυκηναϊκοί τάφοι. Συνεχής ήταν η κατοίκηση του τόπου ανά τους αιώνες. Στην αρχαιότητα έγινε θέατρο μαχών ανάμεσα στους δύο ισχυρούς γείτονες της εποχής, τους Αργείους και τους Σπαρτιάτες. Στο μεσαίωνα υπήρχε εκεί ισχυρό κάστρο των Φράγκων, στους οποίους ανήκε ως το 1389. Από τότε το Κιβέρι ανήκει στους Βενετούς ως το 1481, οπότε περνά κατεστραμμένο στους Τούρκους. Η γεωγραφική του θέση καθιστούσε το Κιβέρι στρατηγικό σημείο από την αρχαιότητα μέχρι τη νεότερη ιστορία. Πρόκειται για έναν τόπο με πλούσια για την έκτασή του ιστορία, ήδη από τους αρχαϊκούς χρόνους. Μια ιστορία συνδεδεμένη με την τύχη του γειτονικού Άργους από την προϊστορική και αρχαϊκή εποχή, αλλά και του Ναυπλίου από την εποχή της φραγκοκρατίας στην Ελλάδα. Κατά την προϊστορική περίοδο η ευρύτερη περιοχή του σημερινού Κιβερίου συνδέεται με τις τρεις πηγές, της Αμυμώνης, της Λέρνης και του Ανάβαλου, που αναβλύζουν γλυκό νερό από τότε μέχρι σήμερα…

  • ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ  

    • Απόφαση-σταθμός του Ανωτάτου Δικαστηρίου για 4 διατηρητέα κτίρια του Άργους
      [...] Τώρα, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι ιδιοκτήτες διατηρητέων ακινήτων οφείλουν να τα διατηρούν όλα τα αρχιτεκτονικά, στατικά, κλπ. στοιχεία τους. Ωστόσο, εάν ο ιδιοκτήτες, κληρονόμοι ή επικαρπωτές αδιαφορούν ή αρνούνται να συντηρήσουν τα κτίρια αυτά, τότε πρέπει να επεμβαίνει το Δημόσιο ή ο δήμος και να εκτελεί τις εργασίες συντήρησης, επισκευές κ.λπ. καταλογίζοντας τις δαπάνες σε βάρος των υπόχρεων ιδιοκτητών...
    • Η επιδημία της πανώλης στην Ερμιονίδα (1824, 1828)
      [...] Στις 17 Μαΐου 1828, η Δημογεροντία Κρανιδίου ενημερώνει τον Κωλέττη ότι στην περιοχή δεν έχουν παρουσιαστεί κρούσματα πανώλης και του ζητά να διορίσει έναν φύλακα, για να επιβλέπει την ομαλή επιστροφή κάποιων εργαλείων τεκτόνων οικοδόμων, που είχαν παραμείνει στο Πορτοχέλι πριν από την εμφάνιση της νόσου. Με ημερομηνία 19 Μαΐου 1828 βρέθηκαν δύο έγγραφα. Το πρώτο στέλνεται από το Δημογεροντείο Κρανιδίου «προς τον ευγενέστατον έκτακτον έφορον της υγείας των Σπετσών και Ερμιονίδος», όπου αναφέρεται πως με ανάμεικτα συναισθήματα χαράς και λύπης έλαβον το υπ’ αριθμ. 52 έγγραφό του, σχετικά με την επανεμφάνιση της «επαράτου πανώλους»...
    • Εκδήλωση με θέμα «Πολιτισμός σε κίνηση: Τα μνημεία Άργους τον 21ο αιώνα»
      [...] Μια τριμερής παρουσίαση για την ιστορική και πολιτιστική σημασία των αρχαιολογικών μνημείων του Άργους. Θα παρουσιαστούν οι σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αυτά τα μνημεία στον 21ο αιώνα και θα προταθούν ρεαλιστικές λύσεις για την προστασία και ανάδειξη τους. Μια ανοιχτή συζήτηση για το πώς ο πολιτισμός μπορεί να παραμείνει ζωντανός και δυναμικός...
    • Παρουσίαση του βιβλίου του Δ. Μπαχάρα «Πώς και γιατί φτάσαμε στην Ελληνική Επανάσταση;»
      Γιατί επαναστάτησαν οι κοτζαμπάσηδες; Τι ώθησε ανθρώπους, εκ των οποίων οι περισσότεροι ακουμπούσαν τα εξήντα, να αφήσουν τη σιγουριά της προνομιακής τους θέσης για να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή τους οδηγούμενοι στις μάχες; Είχαν άραγε μία ενιαία ταυτότητα, ήταν ένα ενιαίο –κοινωνιολογικά, ανθρωπολογικά και πολιτικά– σώμα με κοινές επιδιώξεις;
    • Παρουσίαση του βιβλίου «Μία τρίχα που γίνεται άλογο» της Λίλας Κονομάρα
      [...] Η συγγραφέας αγγίζει ένα σημαντικό θέμα με εξαιρετική διαίσθηση, ευαισθησία και σπάνια λογοτεχνική δεινότητα για ένα τόσο δύσκολο θέμα. Ορισμένες από τις περιγραφές της ίδιας της ψυχικής ασθένειας αποτελούν συνταρακτική λογοτεχνική αποτύπωση που αναδεικνύει τη συγγραφική δεινότητα και προσφέρει μέσω των λέξεων την ένταση της εσωτερικής πάλης που βιώνεται από τον ψυχικά ασθενή. Στις περίπου 200 σελίδες της νουβέλας της Λίλας Κονομάρα διατυπώνονται σκέψεις τις οποίες η λογοτεχνία καταθέτει σε έναν διάλογο για την ψυχική ασθένεια με το δικό της ιδιαίτερο τρόπο…
  • Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

    Προστεθείτε στους 343 εγγεγραμμένους.

Blog στο WordPress.com.

WPThemes.


  • Εγγραφή Εγγεγραμένος
    • ΑΡΓΟΛΙΚΗ ΑΡΧΕΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
    • Προστεθείτε στους 343 εγγεγραμμένους.
    • Έχεις ήδη λογαριασμό στο WordPress.com; Συνδέσου τώρα.
    • ΑΡΓΟΛΙΚΗ ΑΡΧΕΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
    • Εγγραφή Εγγεγραμένος
    • Δημιουργία λογαριασμού
    • Σύνδεση
    • Αντιγραφή συντόμευσης συνδέσμου
    • Αναφορά περιεχομένου
    • Δες το άρθρο στον Αναγνώστη
    • Διαχείριση συνδρομών
    • Σύμπτυξη μπάρας
 

Φόρτωση σχόλιων...
 

    %d