• Αρχική
  • Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη
  • Βιβλία – Προτάσεις
  • Εκδόσεις
  • Ελεύθερο Βήμα
  • Επικοινωνία
  • Ευρετήριο
  • Δωρεές Βιβλίων
  • Προϋποθέσεις Χρήσης
  • Προσωπογραφίες
  • Εικονογραφία του ’21
  • Αρωγά Μέλη
  • Καποδίστριας Ιωάννης

ΑΡΓΟΛΙΚΗ ΑΡΧΕΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ARGOLIKOS ARCHIVAL LIBRARY OF HISTORY AND CULTURE www.argolikivivliothiki.gr

Feeds:
Δημοσιεύσεις
Σχόλια

Πρόσωπα

  1. Αβραμιώτης Διονύσιος (1770- 1835)
  2. Αβραμιώτης Γεώργιος (1793-1825)
  3. Αγεύς (Αργεύς) – 4ος αιώνας π.Χ.
  4. Αινιάν Δημήτριος (1800-1881)
  5. Αισχύλος (525-456 π.Χ.)
  6. Ακύλας Μιχάλης (1900-1942)
  7. Αλεξανδρίδης Στέφος (1926-2009)
  8. Αμαλία – Βασίλισσα της Ελλάδας (1818-1875)
  9. Αμφίλοχος
  10. Αναγνωστόπουλος Σπ. Ιωάννης (1928-1993)
  11. Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης (1790-1854)
  12. Ανδρούτσος ή Κολανδρούτσος Γεώργιος (1782; -1849)
  13. Ανδρούτσος Διονυσίου Χρήστος (Κίος Βιθυνίας 1869- Αθήνα 1935)
  14. Αντιφών (ο Σοφιστής 5ος αι. π.Χ.)
  15. Αντωνιάδης Εμμανουήλ (1791-1863)
  16. Αποστόλης Νικολής (1770 -1827)
  17. Αργυρόπουλος Π. Δημήτριος (1892-1972)
  18. Αργυρόπουλος Ιωάννης (1394 – 1486)
  19. Aργυροπούλου Δ. Pωξάνη
  20. Αριστοδάμιδας – ΜΕ’ Βασιλιάς του Άργους
  21. Αριστοτέλης (384 – 322 π.Χ.)
  22. Αριστοφάνης (445-385 π.Χ.)
  23. Άρμανσπεργκ Ιωσήφ Λουδοβίκος (1787 – 1853)
  24. Άστιγξ Αμπνεϊ Φραγκίσκος – Frank Abney Hastings (1794-1828)
  25. Βαλλιάνος Θεόδωρος (1799-1857)
  26. Βέικος Λάμπρος (; – 1827)
  27. Βελιζιώτη Α. Μαρία
  28. Βενιζέλος Ελευθέριος (1864 – 1936)
  29. Βελλίνης Γεώργιος (†1840)
  30. Βασιλείου Αναστάσιος (1827-1889)
  31. Βενθύλος Ιωάννης (1804-1854)
  32. Βούλγαρης Διονύσιος Π.  (†1821)
  33. Βραχνός Βασίλειος (1887 – 1971)
  34. Βρεντάνος Τζιμαρώλη Αντώνιος
  35. Βυζάντιος Αλέξανδρος (1841 – 1898)
  36. Γαζής Άνθιμος (1758 – 1828)
  37. Γιαννακόπουλος Δημήτρης Κ.
  38. Γιαννηκέσης Άγγελος (1787;-1863)
  39. Γιαννόπουλος Παναγιώτης
  40. Γιάννουζας Γιάννος (1790-1821)
  41. Γιατράκος Γιωργάκης (Άρνα Λακωνίας; – Άργος 1841)
  42. Γιατράκος Παναγιώτης (1790 ή 1791 – 1851)
  43. Γκάτσος Θ. Απόστολος (1913-2013)
  44. Γκάτσος Α. Βασίλειος
  45. Γκελμπερής Αναγνώστης (; – 1821)
  46. Γκότσης Κωνσταντίνος
  47. Γλυμενόπουλος Ευστάθιος (1833-1912)
  48. Γκούρας Ιωάννης (Παρνασσίδα, 1791 – Αθήνα, 1826)
  49. Γούναρης Δημήτριος (1866-1922)
  50. Γραμματικού Κατερίνα
  51. Γρίβας Θ. Δημήτριος (Ναύπλιο 1829 – Μασσαλία 1889)
  52. Γρίβας Θεοδωράκης (Πρέβεζα, 1797 – Μεσολόγγι, 1862)
  53. Δελή Υπατία (1886-1972)
  54. Δελής Χρήστος (1887-1960)
  55. Δεληγιάννης Αναγνώστης (1771 -1856)
  56. Δεληγιάννης Βασίλης Ιω. (1887-1945)
  57. Δεληγιάννης Κανέλλος (Λαγκάδια Γορτυνίας, 1780 – Αθήνα, 1862)
  58. Δηιφόντης
  59. Δημοσθένης (384-322 π.Χ.)
  60. Διπλοβατάτζης Θωμάς (1468-1541)
  61. Δόσιος Κ. Αριστείδης (1844-1881)
  62. Δράκος Γεωργάκης (Σούλι 1788 – Χαλκίδα 1827)
  63. Δωρής Φίλιππος
  64. Δωροβίνης Κ. Βασίλης
  65. Δωροβίνης Β. Ηλίας (1902-1979)
  66. Δωροβίνης Βασ. Κωνσταντίνος (1904-1992)
  67. Έβερετ Έντουαρντ (1794-1865)
  68. Ελαιών Αναστάσιος (1782-1852)
  69. Εϋνάρδος Ιωάννης Γαβριήλ (Eynard Jean-Gabriel 1775-1863)
  70. Ευθυμιόπουλος Κωνσταντίνος (1828-1885)
  71. Ευμορφόπουλος Διονύσιος (Ιθάκη 1780 ή 1785 – Πάτρα 1861)
  72. Ζαΐμης Α. Θρασύβουλος (1825-1880)
  73. Ζαφειρόπουλος Απ. Ζαφείριος (†1851)
  74. Ζέρβας Αναγνώστης ή Λογοθέτης (1791- ;)
  75. Ζέρβας Κωνσταντίνος (1800-;)
  76. Ζυγομαλάς Θεοδόσιος (1544-1607)
  77. Ζυγομαλάς Ιωάννης (1498-1584)
  78. Ζυμβρακάκης Χαράλαμπος (1812-1880)
  79. Ζωγράφου Ευγενία (1878 – 1963)
  80. Ηλέκτρα
  81. Ηρόδοτος
  82. Ησαΐας Άγγ. Ιωάννης
  83. Θεαίος ή Θειαίος (5ος αιώνας π.Χ.)
  84. Θεοδώρητος Βρεσθένης (1787-1843)
  85. Θεοτόκης Ιωάννης – Βαπτιστής (1778-1865)
  86. Θεοφανόπουλος Δημήτριος (1842-1922)
  87. Θερμησιώτης Ηλίας (1788-1870)
  88. Θουκυδίδης (460-399 π.Χ.)
  89. Ιάκωβος ο Αργείος – Σχολάρχης της Πατριαρχικής Μεγάλης του Γένους Σχολής
  90. Ιατρός Μιχαήλ (1779;-1868)
  91. Ιατρού Ι. Γεώργιος (19ος αι.)
  92. Ίνχα Ίντο Κόνραντ (I. K. Inha, 1865-1930)
  93. Ιπποκράτης (5ος αιώνας π.Χ.)
  94. Ιωαννίδη Στ. Βασιλική
  95. Κάββας Μιχαήλ ή Μιχαήλος (†1840)
  96. Καββαδίας Παναγής (1850-1928)
  97. Καββαθάς Σπ. Μιχαήλ (1895-1972)
  98. Καζαντζάκης Νίκος (18 Φεβρουαρίου 1883 – 26 Οκτωβρίου 1957)
  99. Καΐρης Θεόφιλος (1784 -1853)
  100. Καλλιφρονάς Δημήτριος (1805-1897)
  101. Κανάρης Κωνσταντίνος (περ. 1790 – 1877)
  102. Κανελλόπουλος Φ. Ηλίας  (1844-1894)
  103. Κα­πό­γιαν­νη Νά­ντια
  104. Καποδίστριας Αυγουστίνος (1778-1857)
  105. Καποδίστριας Βιάρος (1774-1842)
  106. Καποδίστριας Ιωάννης (1776-1831) – Προσωπογραφίες
  107. Καραγιάννης Νίκος (1919-1999)
  108. Καραθεοδωρή Κωνσταντίνος (1873-1950)
  109. Καραολής & Δημητρίου
  110. Καραμπής Δημήτρης
  111. Καρούζου – Παπασπυρίδη Σέμνη (1889 – 8 Δεκεμβρίου 1994)
  112. Καρύμπακα Αργυρώ
  113. Κατσιγιάννης Ε. Χρήστος (1930-1999)
  114. Κατσικογιάννης Χρήστος (;- περ. 1890)
  115. Κεραμίδας Κ. Δημήτριος
  116. Κείσος
  117. Κλέντσε Λέο φον (Leo von Klenze, 1784-1864)
  118. Κλέοβις και Βίτων (580 π.Χ.)
  119. Κλονάρης Χριστόδουλος (1788 – 1849)
  120. Κόκκινος Θ. Κωνσταντίνος (1890-1976)
  121. Κολοκοτρώνης Θεόδωρος – Φαλέζ
  122. Κουλιγκάς Βασίλης (1909- 2001)
  123. Κομνηνός Άνθιμος (†1842)
  124. Κόνδης Γεώργιος
  125. Κουρμπέν Πωλ – Paul Courbin (1922-1994
  126. Κουσκούρη Πολυτίμη (1820-1854)
  127. Κορωναίος Ν. Πάνος (1809-1899)
  128. Κοσεγιάν Χαρά
  129. Κορομπόκης Καλλίνικος Μητροπολίτης Άρτης
  130. Κοφινιώτης Ευάγγελος (1836-1916)
  131. Κοφινιώτης Μιχαήλ (1888-1982)
  132. Κρατσάιζεν Καρλ (1794–1878) Ο ζωγράφος των αγωνιστών του ’21
  133. Κρατσάϊζεν Κάρλ – Ο Βαυαρός λοχαγός ζωγραφίζει τους Έλληνες και Φιλέλληνες αγωνιστές του΄21
  134. Κριτζάς Β. Χαράλαμπος
  135. Κυριακός Αναστάσιος (1758-1831)
  136. Κυριακός – Διομήδης Ιωάννης (1790-1825)
  137. Κυριακός – Διομήδης Νικόλαος
  138. Κυριακός – Διομήδης Αναγνώστης 
  139. Κωνσταντινίδης Ιωνάς, Επίσκοπος Δαμαλών και Πεδιάδος (1764-1853)
  140. Κωτσάκος Μιχαήλ (περ. 1845 – 1913)
  141. Κωστής Κωνσταντίνος (1833-1899)
  142. Κωστούρος Κ. Θεόδωρος (1913-1986)
  143. Κωτσονόπουλος Επαμεινώνδας (1831-1904)
  144. Λάγκους Βίλχελμ (Wilhelm Lagus, 1821-1909)
  145. Λαζάρου ή Ορλώφ
  146. Λαλουκιώτης Ιωάννης (1879-1951)
  147. Λάμπρου Νικόλαος (Κόλιας) ή καπετάν Κρανιδιώτης
  148. Λάμπρου ή Λεωνίδας Δημήτριος (1797-1835)
  149. Λαμπρυνίδης Μιχαήλ (1850 ή 1851 -1915)
  150. Λασκαρίδης Ευρυσθένης
  151. Λέκκας Αναγνώστης του Κόλια
  152. Λεμπέσης Ανάργυρος (1780-1842)
  153. Λίλλης Β. Μιχάλης (1910 – 1974)
  154. Λύτ Χριστιάνα (Christiane Lüth, 1817-1900)
  155. Μάγερ Ιωάννης Ιάκωβος (1798–1826)
  156. Μακάρ Νικολά (Jean Nicolas Maquart, 1786-1856)
  157. Μακρυγιάννης Όθων (1833-1901)
  158. Μαλαξός Νικόλαος (1500ci–1594;)
  159. Μαλοκίνης Δημήτριος (1785- ;)
  160. Μαλτέζος Διογένης
  161. Μάνος Κ. Θρασύβουλος (1835 – 1922)
  162. Μανουσάκη – Quack, Ρεγγίνα
  163. Μαντζώρος Χρήστος
  164. Μαρίνος Πέτρος (1928-1964)
  165. Μάρκου Γεώργιος, ο Αργείος (1690;-1751;)
  166. Ματρώζος Λέκκας (1778-1860)
  167. Μαυροκέφαλος Αναστάσιος (1797-1880)
  168. Μαυρομιχάλης Α. Αντώνιος (Μάνη 1829 – Αθήνα 1902 ή 1903)
  169. Μαυρομιχάλης Δημήτρης (1809 – 1879) – Dupré Louis
  170. Μαυρομιχάλης Α. Πέτρος (1828-1892)
  171. Μαυρομιχάλης Α. Γεώργιος (1834 -1927)
  172. Μερεμέτης Δημήτριος (Μήτρος)
  173. Μερεμέτης Αθανάσιος (Κρανίδι 1911-Αθήνα 1994)
  174. Μερσινιάδη Μαριλία
  175. Μή­δων (Μήδωνας) – ΜΔ’ Βασιλιάς του Άρ­γους
  176. Μηνιάτης Ηλίας, Επίσκοπος Κερνίκης και Καλαβρύτων (1669-1714)
  177. Μήτσας Αθανάσιος Αντων. (1858-1923)
  178. Μήτσας ή Μήτζας Γιάννης (1794 ή 1795-1827)
  179. Μήτσας Αντ. Σταμάτης (1857-1933)
  180. Μήτσας ή Μήτζας Σταμάτης (1798 ή 1800–1874)
  181. Μητροπολίτης Αργολίδος Νεκτάριος
  182. Μητροπολίτης Αργολίδος Ιάκωβος Β΄
  183. Μητσάκης Δημοσθένης (†1890)
  184. Μιαούλης Αθανάσιος (1815- 1867)
  185. Μπάρακλη Ισμήνη
  186. Μπότσαρης Κίτσος (1841-1915)
  187. Μονοχάρτζης ή Μοροχάρτζης Γιώργης (1770 – ;)
  188. Μονοχάρτζης ή Μοροχάρτζης Γκίκας (1768-1824)
  189. Μπούκουρας Κ. Μάριος
  190. Μπουσουλόπουλος Σπυρίδων (1862-1927)
  191. Μπρέμερ Φρέντρικα (Fredrika Bremer, 1801-1865)
  192. Μότσης Φώτης
  193. Μουσούρος Μάρκος (1470 – 1517)
  194. Μυστακόπουλος Χαράλαμπος (1830-1894)
  195. Μωχάμετ Άλη – Muhammad Ali of Egypt (Καβάλα 1769 – Αλεξάνδρεια 1849)
  196. Νανόπουλος Γιάννης
  197. Ναύτη Κυριακή
  198. Νόνης Γιάννης (1970 -2022)
  199. Νταλ Ρόαλντ – Dahl Roald (1916-1990
  200. Ντάπερ Όλφερτ – Dapper Olfert (1635 – 1689)
  201. Ντεστάκου Τζένη
  202. Ντόντουελ Έντουαρντ – Edward Dodwell (1767 – 1832)
  203. Ξάνθος Εμμανουήλ (1772-1851)
  204. Ξενοφών (περ. 430 π.Χ. – περ. 355 π.Χ.)
  205. Οικονόμου Τασούλα – Αρχαιολόγος, Βυζαντινολόγος (1956-1998)
  206. Οικονομίδης Ιωάννης (;-1861)
  207. Όμηρος
  208. Ορφανός Πέτρος
  209. Παγώνης Γεράσιμος (1790–1867)
  210. Παλαμήδης Ρήγας (1794-1872)
  211. Πάνου Γεώργιος (1770-1863)
  212. Πανούτζος Δημήτριος (1772-1838)
  213. Παπαδημητρίου Άλκηστις
  214. Παπαδόπουλος Σπ. Δημήτριος (1889-1983)
  215. Παπαδόπουλος Προκόπιος (Νεμνίτσα – Άργος 1885)
  216. Παπαδόπουλος Χαράλαμπος Α. (1798 ή 1799 – ;)
  217. Παπαϊωάννου Δημήτριος Χρ. (1908-1987)
  218. Παπαζαφειρόπουλος Ιωάννης (1829-1879)
  219. Παπαοικονόμου – Κηπουργού Κατερίνα
  220. Παπανικολάου Δημήτριος (1938-2017)
  221. Παπαντωνίου Ιωάννα ( Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα)
  222. Παράσχος Αχιλλέας (1838 -1895)
  223. Παριανού Μαίρη (1924-;)
  224. Πατούρα Σοφία
  225. Παπαφλέσσας – Γρηγόριος Δικαίος (1786-1825)
  226. Πετιμεζάς Αναγνώστη Γεώργιος (1816-1884)
  227. Πέτρος ο Πελοποννήσιος (1730-1777)
  228. Πίνδαρος (518/522 – 438 π.Χ.)
  229. Πιτίδης Νίκος (1927-1995)
  230. Πλάτωνας (427-347 π.Χ.) Πολυγένης Κωνσταντίνος (1862-1935)
  231. Ποταμιάνος Ηλίας (1844-1911)
  232. Πραΐδης Αλέξανδρος (1834 – 1866)
  233. Πρεσβέλου Κλειώ
  234. Πύκλερ-Μούσκαου Χέρμαν – Hermann von Pückler-Muskau (1785-1871)
  235. Πύρρος – Βασιλιάς της Ηπείρου (319-272 π.Χ.)
  236. Ρενιέρης Νικόλαος (1758-1847)
  237. Ρέπουλης Εμμανουήλ (1863-1924)
  238. Ρομπότης Παναγιώτης (1830-1875)
  239. Ρούβαλης Τάκης (Παναγιώτης) Γ. (Ναύπλιο 1919 – Αθήνα 1984)
  240. Ρώσης Κανάκιος (1592-1644)
  241. Σαβινιύ – Σχινά Μπεττίνα (Bettina Savigny 1805-1835 )
  242. Σαριγιάννης Ιωάννης Δ. (†1881)
  243. Σατωμπριάν 1768-1848 – ( François-René de Chateaubriand – Σατωβριάνδος)
  244. Σαχτούρης Δ. Γεώργιος (1783-1841)
  245. Σιατερλή Δήμητρα
  246. Σιώκος Αθανάσιος (Θάνος, 1897-1935)
  247. Σκαλίδης Γεώργιος (1793-1857 ή 1858)
  248. Σκουφάς Νικόλαος (1779-1818)
  249. Σκούρτη Παρασκευή
  250. Σκουτερόπουλος Ιωάννης (1883-1975)
  251. Σκρεπετός Εμμανουήλ
  252. Σλήμαν Ερρίκος (1822-1890)
  253. Σμόλεντς ή Σμολένσκης Νικόλαος (1838- 1919)
  254. Σόλτεν Φρέντρικ (Frederik von Scholten, 1796-1853)
  255. Σοφοκλής (496 ή 495 π.Χ.- 406 π.Χ.)
  256. Σταθογιάννης Ιωάννης
  257. Σταυριανός Ιωάννης (1804-1887)
  258. Σταματίου Π. Γιώργος (1937-2013)
  259. Στάμος Μιχαήλ (1886-1982)
  260. Στέλβαχ Λουδοβίκος (1800; – 1883)
  261. Στείρης Γεώργιος
  262. Στρίγκος Γεώργιος (Κρανίδι, 1878 – Αθήνα, 1956)
  263. Στεφάνου Παναγιώτης-Μαρίνος (1791-1863)
  264. Σουλεϋμάν Πασάς – Octave de Sèves
  265. Σούτσος Μιχαήλ
  266. Σωκράτης (470/469 – 399 π.Χ.)
  267. Ταρατόρης Νικόλας
  268. Τερζάκης Δημ. Εμμανουήλ (1908-1984)
  269. Τήμενος
  270. Τημενίδες (Τημενίδαι)
  271. Τζαβέλας Κίτσος (1800 ή 1801 –1855)
  272. Τισαμενός
  273. Τομπάζης Ιάκωβος ή Γιακουμάκης (1782-1829)
  274. Τουντέερ Όσκαρ Έμιλ (Oskar Emil Tudeer, 1850-1930)
  275. Τρικούπη Αικατερίνη (1800-1871)
  276. Τρικούπης Μ. Ιωάννης (1750-1824)
  277. Τρικούπη Σοφία (1838-1916)
  278. Τρικούπης Σπυρίδων (1788- 1873)
  279. Τρικούπης Χαρίλαος (1832-1896)
  280. Τριτάκης Ν. Διονύσιος (1827-1902)
  281. Τσακάλωφ Αθανάσιος (1788-1851)
  282. Τσεκρέκος Χ. Παναγιώτης (1945-2009)
  283. Τσούντας Χρήστος (1857-1934)
  284. Φαρμακίδης Θεόκλητος (1784-1860)
  285. Φλαγγίνης Θωμάς
  286. Φλογαΐτης Ν. Θεόδωρος (Ναύπλιο 1840 ή 1848 – Αθήνα 1905)
  287. Φόλγκραφ Βίλχελμ (Wilhelm Vollgraff 1876-1967)
  288. Φράγκος Κ. Βασίλειος
  289. Φροντιστής Αθανάσιος
  290. Χαβιαράς Στρατής
  291. Xαν Αμαδαίος – Εμμανουήλ ( 1801- 1867)
  292. Χαλκοκονδύλης Δημήτριος (1423 – 1511)
  293. Χαραμής Βασίλειος (1909 – 2011)
  294. Χατζηαναστασίου Τάσος
  295. Χατζησταύρος Αναγνώστης (1779-1852;)
  296. Χόουπ Τόμας (Thomas Hope 1769-1831)
  297. Χρυσηίς
  298. Χώρας Αθ. Γεώργιος Αρχιμανδρίτης (1934-2005)
  299. Hackens Tony (1939-1997)
  300. Wilhelm von Moerbeke (1215 -1286)
Μου αρέσει! Φόρτωση...

  • ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ

    • Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη
    • Βιβλία - Προτάσεις
    • Εκδόσεις
    • Ελεύθερο Βήμα
    • Επικοινωνία
    • Ευρετήριο
      • Α
      • Β
      • Γ
      • Δ
      • Ε
      • Ζ
      • Η
      • Θ
      • Ι
      • Κ
      • Λ
      • Μ
      • Ν
      • Ξ
      • Ο
      • Π
      • Ρ
      • Σ
      • Τ
      • Υ
      • Φ
      • Χ
      • Ψ
      • Ω
      • Άργος
      • Άρθρα - Μελέτες
      • Αρχαίοι Ποταμοί
      • Αχλαδόκαμπος Αργολίδας
      • Β' Παγκόσμιος Πόλεμος
      • Βενετοκρατία
      • Βιβλία
      • Γκραβούρες
      • Εθνικός Διχασμός
      • Ειδήσεις – Εκδηλώσεις
      • Επανάσταση '21
      • Επιχειρηματικότητα - Οικονομία
      • Εκκλησιαστική Ιστορία
      • Εκπαίδευση
      • Επίδαυρος
      • Ερμιονίδα
      • Μοναστήρια
      • Κράτος-Διοίκηση-Αυτοδιοίκηση
      • Λαογραφικά
      • Μυκήνες
      • Λογοτέχνες – Ιστορικοί
      • Μυθολογία
      • Λαϊκή Κληρονομιά
      • Μουσεία
      • Ναύπλιο
      • Μουσικοί - Σκηνοθέτες - Ηθοποιοί
      • Ναοί Αργολίδας
      • Ναυπλιακή Επανάσταση
      • Νέα Κίος
      • Πανεπιστημιακές εργασίες – Διδακτορικά
      • Περιηγητές
      • Πρόσωπα
      • Πρόσωπα του '21
      • Σύλλογοι - Σύνδεσμοι
      • Τίρυνθα
      • Τύπος
      • Υγεία
      • Φιλέλληνες
      • Χάρτες
      • Ψηφιακές Συλλογές
      • Ψηφιακά Βιβλία
    • Δωρεές Βιβλίων
    • Προϋποθέσεις Χρήσης
    • Προσωπογραφίες
    • Εικονογραφία του '21
    • Αρωγά Μέλη
    • Καποδίστριας Ιωάννης
  • ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ

  • Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

  • Ο φιλόλογος – λυκειάρχης κ. Ηρακλής Ψάλτης επιμελήθηκε μία συλλογή ποιημάτων που έχει ως επίκεντρο τη γέννηση του Θεανθρώπου. Ο κάθε ποιητής – ποιήτρια με τη δική του ευαισθησία εκφράζεται γι΄αυτό το ανεπανάληπτο γεγονός της ανθρώπινης ιστορίας. Νικηφόρος Βρεττάκος, Τάσος Λειβαδίτης, Μιχάλης Γκανάς, Δημήτρης Καλοκύρης, Κώστας Μόντης, Γιώργος Θέμελης, Μίλτος Σαχτούρης… https://argolikivivliothiki.gr/2020/12/22/greek-poetry-about-the-birth-of-jesus/

  • Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ

  • Όταν λέμε «Ιστορικότητα του Ιησού», εννοούμε από τη μιά πλευρά τη μελέτη της ιστορικής πραγματικότητας προσώπων και γεγονότων, και από την άλλη την ανάλυση των διαθέσιμων ιστορικών στοιχείων για την εξακρίβωση ότι: (α). ο Ιησούς Χριστός υπήρξε ως ιστορική μορφή και (β). κάποια από τα μεγάλα ορόσημα της ζωής του, όπως αυτά περιγράφονται στα Ευαγγέλια, μπορούν να επιβεβαιωθούν ως ιστορικά γεγονότα. Σήμερα, οι περισσότεροι σύγχρονοι μελετητές της αρχαιότητας συμφωνούν ότι ο Ιησούς Χριστός υπήρξε. Για τη γενική πορεία της ζωής του Ιησού δεν υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες. Υπάρχουν όμως ως προς την ιστορικότητα συγκεκριμένων γεγονότων, τα οποία περιγράφονται στις βιβλικές αναφορές για τον Ιησού. Τη συνολική αποδοχή συγκεντρώνουν μονάχα δύο γεγονότα: (α). ότι ο Ιησούς βαπτίστηκε από τον Ιωάννη Βαπτιστή και (β). ότι σταυρώθηκε με διαταγή του Ρωμαίου Επάρχου Πόντιου Πιλάτου…https://argolikivivliothiki.gr/2019/01/03/jesus-christ-as-a-historical-person/

  • Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

  • Η παρούσα εργασία σκοπό έχει την ανάδειξη και παρουσίαση των πραγματικών ιστορικών στοιχείων που αφορούν το πρόσωπο του Μεγάλου Βασιλείου και τις διαφορές αυτού με άλλα «μυθικά πρόσωπα» της δυτικής παράδοσης. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι η κάθε εποχή προσφέρει πάντοτε ερεθίσματα, στα οποία ανταποκρίνονται διάφορες ιστορικές μορφές, ποικίλου μεγέθους και σημασίας, καθώς επίσης θέτει και μια σειρά από ερωτήματα στα οποία απαντούν. Οι μεγάλες όμως μορφές υπερβαίνουν την εποχή τους, την διαμορφώνουν, την καθοδηγούν και κάποιες φορές την ανατρέπουν. Επιπλέον, ζουν μέσα σε αυτήν, αποδέχονται όσα τους προσφέρει αλλά και της προσφέρουν από τον πλούσιο εσωτερικό τους κόσμο. Κάποιες φορές η εποχή δεν είναι έτοιμη, ενδεχομένως επειδή δεν είναι αρκετά ώριμη, να αξιοποιήσει όλα όσα της προσφέρουν ορισμένες μεγάλες μορφές, γι’ αυτό και επωφελείται από το έργο τους μεταγενέστερα. Σε αυτό τον κύκλο των μεγάλων ιστορικών μορφών ανήκει και ο Μέγας Βασίλειος της Καισαρείας, του οποίου η ζωή και η δράση δεν σημάδευσε μόνο την δική του εποχή, αλλά και τις επόμενες από αυτήν. Πόσοι όμως από εμάς γνωρίζουμε την πραγματική ιστορική ταυτότητα του Μεγάλου αυτού εκκλησιαστικού ανδρός;https://argolikivivliothiki.gr/2018/12/31/saint-basil/

  • ΒΙΒΛΙΑ

  • Το Ναύπλιο τον 19° αιώνα - Μαρτυρίες και  Μαρτυρούμενα από τα Τοπικά Έντυπα Μέσα

  • Μια έρευνα σε βάθος, της Αγγελικής Μάρκου, που αποσκοπεί να αναδείξει την τοπική ιστορία του 19ου αιώνα χωρίς χρονολογικούς περιορισμούς, οι οποίοι δυσκολεύουν την κατανόηση των διασυνδέσεων ανάμεσα στα ιστορικά γεγονότα. Η συχνά τμηματική ανάλυση της ναυπλιακής ιστορίας εμβαθύνει μεν σε πρόσωπα και καταστάσεις, αλλά δεν μπορεί να καταδείξει με σαφήνεια πώς η κάθε περίοδος επηρέασε τις ενέργειες των επόμενων γενεών…
    Η μελέτη, σελίδες 432,  ολόκληρου του αιώνα μέσα από την  αξιοποίηση του ναυπλιακού τύπου ως βασική ιστορική πηγή προσφέρει τη δυνατότητα της ανασύστασης της Ναυπλίας υπό διαφορετικό πρίσμα...
  • «Αργολικόν Ημερολόγιον 1910»

  • Στην «αναστατική» έκδοση με τίτλο «Αργολικόν Ημερολόγιον 1910, Εκδιδόμενον υπό του εν Αθήναις Συλλόγου των Αργείων» και τυπωμένο «Εν Αθήναις – Εκ του τυπογραφείου των Καταστημάτων Δημ. Τερζόπουλου – 1910», συναντάμε σημαντικούς λόγιους του 19ου αιώνα του Άργους αλλά και του γειτονικού Ναυπλίου, όπως ο Ιωάννης Κοφινιώτης, ο Δημήτριος Βαρδουνιώτης, ο Μιχαήλ Λαμπρυνίδης, ο Ιερέας και ιδρυτής του Συλλόγου «Ο Δαναός» Χρήστος Παπαοικονόμος και άλλους πολλούς, που οι εργασίες τους φιλοξενούνται στις 356 κιτρινισμένες και φθαρμένες από το χρόνο σελίδες του βιβλίου.
    Η «αναστατική» αυτή έκδοση έχει ιδιαίτερη συναισθηματική αξία γιατί, μέσα από την ανάκληση της μνήμης απεικονίζει την ιστορία της πόλης του Άργους και της ευρύτερης περιοχής, ενώ παράλληλα αποτελεί ένα οδοιπορικό στο πολιτισμικό περιβάλλον της εποχής.
    Οι κοιμισμένοι ήχοι και λόγοι αντηχούν πάλι, αψευδείς μάρτυρες ενός λαμπρού πολιτισμού, που αποκαλύπτεται με την έρευνα, σ’ όλα τα επίπεδα του δημόσιου και ιδιωτικού βίου, στα γράμματα, τις τέχνες, την πολιτική ζωή…
  • Οι Αρχαίοι Ποταμοί της Αργολίδας


  • Στις σελίδες αυτού του βιβλίου, θα συναντήσουμε τον Γενάρχη ποταμό Ίναχο, τον Ερασίνο με τις τέσσερεις κόρες του, την Δαναΐδα Αμυμώνη, τον πλατύ και επικίνδυνο χείμαρρο Χάραδρο (Ξεριά), τον Αστερίωνα με τις τρεις κόρες του, τροφούς της Ήρας, τον ποταμό Ράδο που έρρεε στις βόρειες πλαγιές του Διδύμου όρους, τους Χρυσορρόα και Υλλικό στην Τροιζήνα κ.α.
    Η μυθολογία είναι μια ιερή ιστορία, που διαδραματίζεται σε ένα χωρόχρονο πέραν της κοινής ανθρώπινης εμπειρίας. Είναι το σύνολο των μύθων που ανήκουν σε μια συγκεκριμένη παράδοση ενός τόπου.
    Πιστεύουμε ότι ο μύθος είναι ένα λόγος, που ακόμα και αν δεν είναι αλήθεια ή δεν έχει εξελιχθεί σε τέτοια, εμπεριέχει μέσα του κάποιες αρχέγονες εμπειρίες και αλήθειες. Κι όπως γράφει ο Λούκιος Απουλήιος: Κι οι μύθοι που σαν όμορφα φαντάζουν παραμύθια, αλήθειες κρύβουνε πολλές στου ψέματος τα βύθια…
  • Κιβέρι - Από το Μύθο στην Ιστορία

  • Το Κιβέρι είναι ένα μεγάλο χωριό της Αργολίδας, ένα παραθαλάσσιο χωριό στη δυτική ακτή του Αργολικού κόλπου, απέναντι ακριβώς από το Ναύπλιο. Ο τόπος αυτός σχετίζεται με τον Ηρακλή και τη Λερναία Ύδρα. Εδώ αποβιβάστηκε ο Δαναός με τις κόρες του, όταν ήρθε να γίνει βασιλιάς στο Άργος. Η περιοχή κατοικείται σίγουρα από τα αρχαία χρόνια, καθώς έχουν ανακαλυφθεί μυκηναϊκοί τάφοι. Συνεχής ήταν η κατοίκηση του τόπου ανά τους αιώνες. Στην αρχαιότητα έγινε θέατρο μαχών ανάμεσα στους δύο ισχυρούς γείτονες της εποχής, τους Αργείους και τους Σπαρτιάτες. Στο μεσαίωνα υπήρχε εκεί ισχυρό κάστρο των Φράγκων, στους οποίους ανήκε ως το 1389. Από τότε το Κιβέρι ανήκει στους Βενετούς ως το 1481, οπότε περνά κατεστραμμένο στους Τούρκους. Η γεωγραφική του θέση καθιστούσε το Κιβέρι στρατηγικό σημείο από την αρχαιότητα μέχρι τη νεότερη ιστορία. Πρόκειται για έναν τόπο με πλούσια για την έκτασή του ιστορία, ήδη από τους αρχαϊκούς χρόνους. Μια ιστορία συνδεδεμένη με την τύχη του γειτονικού Άργους από την προϊστορική και αρχαϊκή εποχή, αλλά και του Ναυπλίου από την εποχή της φραγκοκρατίας στην Ελλάδα. Κατά την προϊστορική περίοδο η ευρύτερη περιοχή του σημερινού Κιβερίου συνδέεται με τις τρεις πηγές, της Αμυμώνης, της Λέρνης και του Ανάβαλου, που αναβλύζουν γλυκό νερό από τότε μέχρι σήμερα…

  • ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ  

    • Απόφαση-σταθμός του Ανωτάτου Δικαστηρίου για 4 διατηρητέα κτίρια του Άργους
      [...] Τώρα, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι ιδιοκτήτες διατηρητέων ακινήτων οφείλουν να τα διατηρούν όλα τα αρχιτεκτονικά, στατικά, κλπ. στοιχεία τους. Ωστόσο, εάν ο ιδιοκτήτες, κληρονόμοι ή επικαρπωτές αδιαφορούν ή αρνούνται να συντηρήσουν τα κτίρια αυτά, τότε πρέπει να επεμβαίνει το Δημόσιο ή ο δήμος και να εκτελεί τις εργασίες συντήρησης, επισκευές κ.λπ. καταλογίζοντας τις δαπάνες σε βάρος των υπόχρεων ιδιοκτητών...
    • Η επιδημία της πανώλης στην Ερμιονίδα (1824, 1828)
      [...] Στις 17 Μαΐου 1828, η Δημογεροντία Κρανιδίου ενημερώνει τον Κωλέττη ότι στην περιοχή δεν έχουν παρουσιαστεί κρούσματα πανώλης και του ζητά να διορίσει έναν φύλακα, για να επιβλέπει την ομαλή επιστροφή κάποιων εργαλείων τεκτόνων οικοδόμων, που είχαν παραμείνει στο Πορτοχέλι πριν από την εμφάνιση της νόσου. Με ημερομηνία 19 Μαΐου 1828 βρέθηκαν δύο έγγραφα. Το πρώτο στέλνεται από το Δημογεροντείο Κρανιδίου «προς τον ευγενέστατον έκτακτον έφορον της υγείας των Σπετσών και Ερμιονίδος», όπου αναφέρεται πως με ανάμεικτα συναισθήματα χαράς και λύπης έλαβον το υπ’ αριθμ. 52 έγγραφό του, σχετικά με την επανεμφάνιση της «επαράτου πανώλους»...
    • Εκδήλωση με θέμα «Πολιτισμός σε κίνηση: Τα μνημεία Άργους τον 21ο αιώνα»
      [...] Μια τριμερής παρουσίαση για την ιστορική και πολιτιστική σημασία των αρχαιολογικών μνημείων του Άργους. Θα παρουσιαστούν οι σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αυτά τα μνημεία στον 21ο αιώνα και θα προταθούν ρεαλιστικές λύσεις για την προστασία και ανάδειξη τους. Μια ανοιχτή συζήτηση για το πώς ο πολιτισμός μπορεί να παραμείνει ζωντανός και δυναμικός...
    • Παρουσίαση του βιβλίου του Δ. Μπαχάρα «Πώς και γιατί φτάσαμε στην Ελληνική Επανάσταση;»
      Γιατί επαναστάτησαν οι κοτζαμπάσηδες; Τι ώθησε ανθρώπους, εκ των οποίων οι περισσότεροι ακουμπούσαν τα εξήντα, να αφήσουν τη σιγουριά της προνομιακής τους θέσης για να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή τους οδηγούμενοι στις μάχες; Είχαν άραγε μία ενιαία ταυτότητα, ήταν ένα ενιαίο –κοινωνιολογικά, ανθρωπολογικά και πολιτικά– σώμα με κοινές επιδιώξεις;
    • Παρουσίαση του βιβλίου «Μία τρίχα που γίνεται άλογο» της Λίλας Κονομάρα
      [...] Η συγγραφέας αγγίζει ένα σημαντικό θέμα με εξαιρετική διαίσθηση, ευαισθησία και σπάνια λογοτεχνική δεινότητα για ένα τόσο δύσκολο θέμα. Ορισμένες από τις περιγραφές της ίδιας της ψυχικής ασθένειας αποτελούν συνταρακτική λογοτεχνική αποτύπωση που αναδεικνύει τη συγγραφική δεινότητα και προσφέρει μέσω των λέξεων την ένταση της εσωτερικής πάλης που βιώνεται από τον ψυχικά ασθενή. Στις περίπου 200 σελίδες της νουβέλας της Λίλας Κονομάρα διατυπώνονται σκέψεις τις οποίες η λογοτεχνία καταθέτει σε έναν διάλογο για την ψυχική ασθένεια με το δικό της ιδιαίτερο τρόπο…
  • Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

    Προστεθείτε στους 343 εγγεγραμμένους.

Blog στο WordPress.com.

WPThemes.


  • Εγγραφή Εγγεγραμένος
    • ΑΡΓΟΛΙΚΗ ΑΡΧΕΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
    • Προστεθείτε στους 343 εγγεγραμμένους.
    • Έχεις ήδη λογαριασμό στο WordPress.com; Συνδέσου τώρα.
    • ΑΡΓΟΛΙΚΗ ΑΡΧΕΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
    • Εγγραφή Εγγεγραμένος
    • Δημιουργία λογαριασμού
    • Σύνδεση
    • Αντιγραφή συντόμευσης συνδέσμου
    • Αναφορά περιεχομένου
    • Δες το άρθρο στον Αναγνώστη
    • Διαχείριση συνδρομών
    • Σύμπτυξη μπάρας
 

Φόρτωση σχόλιων...
 

    %d